نظر به اهمیت بهبود ارائه خدمات IP‌ بین کشورهای عضو اکو بحث گسترش و تقویت زیرساخت فیبرنوری در منطقه مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کرم پور رئیس نشست مقامات ارشد اولین اجلاس وزرای اطلاعات و فناوری ارتباطات کشورهای عضو اکو گفت: تقویت زیرساخت فیبرنوری در منطقه مورد تأکید قرار گرفته و انجام یک پروژه امکان سنجی به منظور دقیق نیازهای زیرساختی کشورهای عضو توصیه شده و امکان کاهش تعرفه ترانزیت، ترافیک بین المللی نیز در مطالعه امکان سنجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تقویت همکاری های فی مابین رگلاتورها
ICT‌ کشورهای عضو تشکیل یک گروه کاری عالی رتبه در این زمینه در معرض تصمیم اجلاس وزرا قرار گرفته و راهکارهای مشخصی برای ارتقای همکاری میان اپراتورهای شبکه موبایل کشورهای عضو شناسایی شده تا پس از تصویب وزرا مورد پیگیری فعال قرار گیرد.

کرم پور تصریح کرد: امکان راه اندازی یک ماهواره مشکل برای منطقه اکو مورد بررسی قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر کشورهای عضو مطالعه امکان سنجی را در این خصوص انجام و نتایج آن را در اجلاس بعدی وزرا ارائه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای عضو مکانیزم ها عملی برای فعالیت های مشترک منطقه ای در زمینه پیشگیری و مبارزه با جرایم را از طریق دبیرخانه اکو پیشنهاد کنند تا پس از جمع بندی در اجلاس بعدی وزرا مورد تصمیم گیری قرار گیرد./ف

برچسب ها: وزرا ، اکو ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار