معاون روابط عمومي بنياد حفظ و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ضمن تشريح برنامه‌هاي اين بنياد در بزرگداشت سي و دومين سالروز حماسه آزادسازي سوسنگرد، از رونمايي کتاب فرشته‌هاي سوسنگرد نوشته سرلشکر فيروزآبادي در باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ دوم داود غياثي دبير سي و دومين سالگرد حماسه آزادسازي سوسنگرد با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه «واقعا اين مدافعين سوسنگرد فرشته‌اند و اصلا به آنها بشر نمي‌شود گفت» اظهار داشت: بر مبناي اين تعبير گرانقدر، مراسم بزرگداشت را با ياد فرشتگان سوسنگرد برگزار مي‌کنيم.

وي افزود: برنامه‌هاي بزرگداشت سي و دومين سالگرد شکست حصر سوسنگرد به استانداران و ستاد حفظ آثار سراسر کشور ابلاغ و ستاد برگزاري اين مراسم در تمام استان‌ها تشکيل شده است. در استان سمنان اين بزرگداشت انجام شد و در استان مازندران نيز وزارت جهاد کشاورزي با توجه به نقشي که در بازسازي سوسنگرد داشته، خود مسئوليت برگزاري اين مراسم را بر عهده گرفته است.

دبير سي و دومين سالگرد حماسه آزادسازي سوسنگرد تصريح کرد:‌ روزهاي 24 ، 25 و 26 آبان‌ماه در سراسر کشور برنامه‌هاي متعددي برگزار خواهد شد که ابلاغيه آن به فرماندهان ارتش و سپاه، وزارت دفاع،‌ نيروي انتظامي، سازمان‌هاي عقيدتي و سياسي، وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، معاونت‌هاي رياست جمهوري، سازمان بسيج مستضعفين، معاون فرهنگي ستاد کل شهرداري تهران و مجمع پيشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد ابلاغ شده است.

سردار غياثي منظور از بزرگداشت حماسه شکست حصر آبادان را تبيين نقش فرهنگ حماسي و عاشورايي در افکار عمومي جامعه خواند و يادآور شد: با توجه به اينکه حصر آبادان همزمان با دهه اول محرم در سال 59 انجام شده ترويج فرهنگ عاشوراي حسيني از اهداف اصلي برگزاري اين مراسم بوده و شعار محوري مراسم‌ها تبيين نقش مقام معظم رهبري در شکست حصر سوسنگرد و شهيد چمران حماسه‌ساز بزرگ سوسنگرد است، همچنين با توجه به نقش راهبردي گروه‌هاي مسلح و انسجام آنان که منجر به آزادي خرمشهر شد از اين بعد نيز به اين مسئله پرداخته مي‌شود.

وي از رونمايي کتاب فرشته‌هاي سوسنگرد نوشته سرلشکر فيروز آبادي در باغ موزه دفاع مقدس در صبح فردا(چهارشنبه) خبر داد و افزود: در اين مراسم که با حضور مقامات عالي‌رتبه لشکري و کشوري خانواده‌هاي شهدا پيشکسوتان دفاع مقدس در ارتش، سپاه، ناجا، عشاير عرب سوسنگرد و آحاد مردم برگزار مي‌شود از شهيد سبحاني به عنوان سرباز نمونه حماسه‌ساز در سوسنگرد ياد مي‌شود. همچنين از شهيدان ضرغامي، اسحاق عزيزي، منفرد نياکي نيز به عنوان الگوهاي حماسه سوسنگرد تقدير مي‌شود.

معاون روابط عمومي بنياد حفظ و نشر آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس از برپايي مراسمي با عنوان سرداران شهيد شهر روح‌الله در زادگاه بنيان‌گذار  جمهوري اسلامي ايران (شهر خمين) خبر داد و افزود: در اين مراسم که با حضور مهدي چمران از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس و برادر شهيد چمران برگزار مي‌شود از سردار شهيد ضرغامي، سردار سرلشکر بهرام شيخي و اسحاق عزيزي به عنوان سرداران شهيد خمين در بيت بنيان‌گذار انقلاب اسلامي ياد شده و مقام شامخ اين شهدا گرامي داشته مي‌شود.

سردار غياثي ادامه داد: روز پنج شنبه نيز مراسمي در شهر خرم‌آباد با حضور پيشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار مي‌شود. همچنين روز جمعه نيز در شهر سوسنگرد،  يادمان شهيد سبحاني در برنامه ويژه‌اي توسط نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران رونمايي خواهد شد.

وي مهمترين برنامه ارتش در اين خصوص را برپايي همايش علمي بررسي شکست حصر سوسنگرد در دانشکده فرماندهي و ستاد ارتش خواند و افزود: در تمامي پادگان‌هاي ارتش نيز مراسمي با محوريت بزرگداشت شهيد سبحاني برگزار مي‌شود. برنامه ماندگار مردمي نيز در استان خوزستان در شهر سوسنگرد برگزار خواهد شد.

دبير سي و دومين سالگرد حماسه آزادسازي سوسنگرد با بيان اينکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برنامه‌هاي متعددي همزمان با ايام شکست حصر سوسنگرد تا فتح بوستان و عمليات طريق‌القدس در روز هشتم آذر ماه دارد و بيانيه‌اي نيز در اين رابطه صادر مي‌کند.

وي ادامه داد:‌ نيروي انتظامي برنامه‌هاي ويژه‌اي از جمله بزرگداشت اين سالروز با محوريت شهيد سبحاني و نقش نيروي انتظامي در اين حماسه به ويژه نقش ژاندارمري در دورا دفاع مقدس را برگزار خواهد کرد.

سردار غياثي از برپايي ميزگردهاي تخصصي و پخش برنامه‌هاي مستند و متنوع از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در اين ايام خبر داد و افزود: در برخي از استان‌ها هم برنامه‌هاي روايت فتح متناسب با ايام از شبکه‌هاي استاني پخش خواهد شد.

وي از برنامه‌هاي وزارت جهاد کشاورزي، ساخت و رونمايي يادمان شهيد ابراهيم رجب‌بيگي جهادگر دوران دفاع مقدس و برجسته کردن نقش جهاد سازندگي استان مازندران در بازسازي شهر سوسنگرد خبر داد و اظهار داشت: وزارت کشور، سازمان تبليغات اسلامي، وزارت آموزش و پرورش، ستاد کل نيروهاي مسلح، بنياد شهيد، سازمان فرهنگي،- هنري شهرداري و مجمع پيشکسوتان جهاد شهادت نيز برنامه‌هاي متعددي در اين زمينه خواهند داشت.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار