اصولا هر حرکت تمرینی که بدون آمادگی جسمانی قبلی (مانند مواردی که پیشتر ذکر شد) و با شدت زیاد در مدت زمان کم انجام گیرد، موجب بروز آسیب ورزشی می شود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ تردمیل(treadmill) ابزاری ورزشی است که برای در جای راه رفتن، دوی آهسته و دوی سریع ساخته شده است. یعنی کارهایی که ما می توانیم به خوبی انجام دهیم، اما در اکثر اوقات برای انجام دادن آن ها به اندازه کافی انگیزه نداریم.

به‌دلیل فشاری كه در هنگام دویدن یا پیاده‌روی به پاها وارد می‌شود افرادی كه پایشان آسیب دیده است یا مفاصل آنها خشك است، ورم داردیا درد می‌كند نباید بر روی تردمیل پیاده‌روی كنند. بنابراین تردمیل برای تمامی افراد دیگر مناسب است.

یکی از مشکلات و خطرهایی که در کار با تردمیل وجود دارد، آسیب عضلات اندام تحتانی به ویژه در ناحیه ران و پشت ران و ساق پاست. این موضوع نیز به علت کار کشیدن زیاد از این گروه از عضلات در هنگام کار با تردمیل است چون در هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می‌ماند

از خطرهای تردمیل می توانیم به استفاده از انواع شیب دار آن اشاره کنیم. کسانی که از انواع شیب دار آن به صورت نامناسبی استفاده می کنند، هم به آسیب مفاصلی چون زانو، مفصل لگن و مچ پا دامن می زنند و هم به طور ناخودآگاه شدت ورزش را بیشتر می کنند و خود را در صورت وجود عوامل خطر بیماری های قلبی، در معرض ابتلا به این گونه بیماری ها قرار می دهند.

نکته:هنگامی که شیب یا سرعت تردمیل مناسب نباشد، ممکن است با فشار بر دستگاه قلبی عروقی، موجب بروز عوارض قلبی مانند اختلال خون‌رسانی به قلب و حتی سکته قلبی شود که این عوارض، کم مشاهده نمی‌شود. همچنین سرعت زیاد نامناسب با وضعیت آمادگی جسمانی فردِ استفاده‌کننده، موجب زمین خوردن و یا بدتر شدن وضعیت بیماری قلبی او می‌شود./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار