در سال گذشته انفجار مين ها و ديگر مهمات به كشته شدن دست‌كم 84 نفر و زخمي شدن 293 نفر منجر شد که بيش از نيمي از قربانيان را غير نظاميان تشكيل مي دادند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ميانمار به علت چند دهه مناقشه بين ارتش و گروه هاي شورشي يكي از كشورهاي جهان است كه بيشترين مين گذاري در آن صورت گرفته است. روابط گروه هاي شورشي با حكومت مركزي از زمان استقلال ميانمار در سال 1948 آرام نشده است.

بر اساس جدیدترین گزارش ها، شمار قربانيان مين هاي ضد نفر در ميانمار در سال 2011 افزایش یافته است و در این سال انفجار مين ها و ديگر مهمات به كشته شدن دست‌كم 84 نفر و زخمي شدن 293 نفر منجر شد که بيش از نيمي از قربانيان را غير نظاميان تشكيل مي دادند.

اين در حالي است كه در سال 2010 شمار قربانيان 36 نفر و شمار مصدومان 238 نفر بود. به گفته گروه های حقوق بشری، امكان دسترسي به بسياري از مناطق مين گذاري شده وجود ندارد و به همين علت آمار واقعي خيلي بيشتر است.

بر اساس گزارش سازمان های غير دولتي در بين سال هاي 1999 تا 2011 حدود 3250 نفر در ميانمار به خاطر اصابت با مین كشته شدند و این کشور در سال 2010 تنها كشوري بود كه به مين گذاري ادامه داد و دولت هیچ تلاشی برای کاهش این تلفات یا پاکسازی مین ها از مناطق مختلف انجام نداده است و ظاهرا ترجیح می دهد انرژی و هزینه خود را صرف مقابله با مردم بی دفاع و مظلوم مسلمان کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار