دبیر نخستین جشنواره "هنر و رسانه" از آغاز مرحله داوری آثار رسیده به بخش های مختلف این جشنواره خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمدمهدی فرقانی ضمن اعلام این خبر گفت: هفت نفر از اساتید برجسته ارتباطات و رسانه آثار رسیده به بخش های مختلف نخستین جشنواره "هنر و رسانه" را داوری می کنند.
وی رعایت اصول حرفه ای روزنامه نگاری و اصالت و صحت هنری آثار را، به عنوان معیارهای داوری این جشنواره، اعلام کرد و گفت: در بخش اصول حرفه ای روزنامه نگاری مواردی همچون نگارش درست لید، متن و پایان بندی صحیح، زبان و شیوه نگارش، تناسب زبان با موضوع و انسجام مطلب  از ملاک های داوری خواهد بود.
فرقانی همچنین انتخاب موضوع، جدید بودن اطلاعات و محتوای ارائه شده در هر مطلب، سبک و ساختار به کار برده شده در تنظیم مطالب را از دیگر ملاک های داوری در بخش اصول حرفه ای روزنامه نگاری دانست.
دبیر جشنواره "هنر و رسانه" در ادامه گفت: در بخش اصالت و صحت هنری آثار هم یک گروه مشاوره سه نفره در حوزه های تجسمی، موسیقی و تئاتر داوری جشنواره را برعهده خواهند داشت. به این صورت که این گروه آثار برگزیده هیئت داوران را بررسی کرده و در صورتی که مطلبی از صحت و دقت هنری لازم برخوردار نباشد، به داوران اعلام می کنند تا در صورت ضرورت، هیئت داوران در انتخاب خود تجدید نظر کنند.
وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم که داوران این جشنواره از زبده ترین و برجسته ترین روزنامه نگاران و اساتید ارتباطات و رسانه اند که بعضی از آن ها به صورت تخصصی در حوزه روزنامه نگاری هنری فعال بوده و تدریس کرده اند.
فرقانی همچنین تاکید کرد: ملاک داوری آثار کیفیت ژورنالیستی آن ها خواهد بود و به هیچ وجه هیئت داوران تاکیدی بر انتخاب رتبه های اول تا سوم در همه رشته ها نخواهد داشت.
وی گفت: حتی ممکن است در یک رشته هیچ برگزیده ای معرفی نشود. البته داوران کیفیت آثار را در مقایسه با هم در نظر خواهند گرفت نه در مقایسه با یک الگوی کاملا مطلوب در حوزه روزنامه نگاری.
دبیر جشنواره "هنر و رسانه" افزود: البته در نهایت آثاری انتخاب خواهد شد که قابل دفاع بوده و بتواند یک الگوی مطلوب و قابل ارائه در سبک و محتوا باشد.   
گفتنی است، آثار دو بخش خبرگزاری ها و مطبوعات در رشته های خبر و گزارش خبری، گزارش توصیفی- تحلیلی، یادداشت و سرمقاله، نقد و مقاله و تحقیق، عکس و گزارش تصویری و مصاحبه و آثار بخش های رادیو و تلویزیون در رشته گزارش خبری مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.
نزدیک به 800 اثر از 17 استان کشور به جشنواره "هنر و رسانه" رسیده است که در نهایت بعد از پالایش و انتخاب اولیه حدود 600 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند.
لازم به ذکر است، نخستین جشنواره "هنر و رسانه" به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوعات هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، مد و لباس و آموزش هنر برگزار می شود./ي2
برچسب ها: جشنواره ، هنر ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار