مستند «ایران باستان» به زودی بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت و نگاهی عمیق به کاوش‌های باستان‌شناسی و تاریخ اقوام در این سرزمین می‌اندازد.

مجموعه مستند «ایران باستان» در حال حاضر در مرحله تدوین بوده و تولید آن از سال۱۴۰۰ آغاز شده است. در این مجموعه که شش قسمت با هدف آشنایی عمیق‌تر با باستان شناسی ایران طراحی شده، به بررسی محوطه‌های باستانی شاخص کشور و اقوام مانایی در شمال کردستان و آذربایجان غربی پرداخته می‌شود.

به گفته مظاهری پور در حال حاضر، دو قسمت این مستند شامل «جندی شاپور» و «تپه میرک» تکمیل و آماده نمایش است، در حالی که دو قسمت دیگر با عنوان «سیلک» و «طرح بازنگری سیلک» در مراحل پایانی تدوین قرار دارند. همچنین، بخش‌هایی از مستند درباره «تپه ریوی»، «تپه ازبکی» و «تپه حسنلو» نیز در حال تدوین است.

کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مجموعه بر عهده پژمان مظاهری‌پور است و فیلمبرداری آن به همت بهروز سلیمانی، مهدی باقری و خود پژمان مظاهری‌پور صورت گرفته است. تدوین این اثر نیز توسط پژمان مظاهری‌پور انجام می‌شود و بخش انیمیشن‌ها را رانبخش صادقی بر عهده دارد. راویان این مجموعه، میلاد فتوحی و مروا کاظمی، با صدای دلنشین خود، داستان‌های جذاب و تاریخی این مجموعه را زندگی می‌بخشند.

انتظار می‌رود که این مجموعه در ماه‌های آینده بر روی آنتن شبکه مستند قرار گیرد و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایران، به زودی بتوانند از تماشای این مستند جذاب و آموزنده بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار