معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور در سال هاي گذشته، از راه اندازي سيستم الکترونيکي دريافت عوارض جاده اي از بهمن امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي‌زاده با بيان اينکه طي سه سال گذشته شاهد تحولات گسترده اي در حوزه راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور بوده ايم، گفت: در حال حاضر 625 راهدارخانه مجهز با 7800 دستگاه ماشين آلات مورد نياز در قالب 1157 اکيپ راهداري خدمات لازم را به مردم در جاده هاي کشور ارائه مي دهند.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور به استفاده از انواع سيستم هاي هوشمند در جاده هاي کشور اشاره کرد و  گفت: از 56 گردنه کشور، کار نصب ايستگاه هواشناسي در 16 گردنه به اتمام رسيده و در مابقي گردنه ها نيز ادامه دارد.

وي با اشاره به نصب 200 دستگاه دوربين و 150 عدد تابلوي پيام نماي متغير در جاده هاي کشور، افزود: اين دستگاه ها به همراه 600 دستگاه ترافيک شمار آنلاين اطلاعات لازم را به مراکز مديريت راه هاي کشور انتقال مي دهند.

معاون وزير راه و شهرسازي از راه اندازي سيستم الکترونيکي دريافت عوارض جاده اي از بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: تلاش مي کنيم اين سيستم را که راننده مي تواند با شارژ کارت مربوطه و نصب سنسور لازم بدون توقف از عوارض عبور کند را براي اولين بار از بهمن ماه در اتوبان تهران-قم راه اندازي کنيم.

وي تصريح کرد: راه اندازي سيستم الکترونيکي دريافت عوارض جاده اي کار جديدي محسوب مي شود که مي تواند به نوعي ايجاد کننده تحول در جاده ها باشد.

افندي‌زاده سپس به تشکيل اداره کل نظارت و نگهداري آزادراه ها اشاره کرد و افزود:‌آئين نامه نگهداري آزادراهها تدوين و به شرکت هاي سرمايه گذاري ابلاغ شده است تا در اين قسمت نيز از يک سيستم مناسب برخوردار باشيم./ک



عباسپور


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار