مریم عابدی ملی پوش سابق دوچرخه سواری گفت: بدهکار اصلی من نیستم بلکه فدراسیون دوچرخه سواری است و من از آن ها طلب کارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در جریان برگزاری کلاسهای مربیگری دوچرخه سواری در کشور سوئیس که از سوی فدراسیون جهانی UCI برگزار شد. مریم عابدی از کشورمان برای حضور در این کلاسها دعوت شد. وی به مدت 7 سال رکابزن تیم ملی بوده است و عنوان نخستین مدال آور زن آسیایی در سال 2010را از آن خود کرده است اما به دلیل مشکلات شخصی که این رکابزن با مسئولین قبلی فدراسیون داشت برای حضور در کلاسهای مربیگری با موانع زیادی روبه رو بود.

پس از کسب دعوت نامه کتبی برای حضور عابدی در کلاسهای مربیگری مسئولان فدراسیون در تلاش بودند که افراد دیگری را به جای وی راهی سوئیس کنند اما به دلیل اینکه یکی از افراد در نظر گرفته شده با مشکل پایان خدمت روبه رو بود عابدی توانست برای حضور در کلاسها اعزام شود، اما شخص دیگری نیز که مدرک مربیگری درجه 3 داشت نیز در این کلاسها حضور یافت.

پس از بازگشت از سوئیس فدراسیون جهانی طی نامه ای از فدراسیون دوچرخه سواری ایران خواست که هزینه های حضور عابدی در سوئیس را پرداخت کنند. مسئولین فدراسیون نیز از عابدی شکایت کردند که تعهدات مالی خود را بر عهده نمی گیرد، این در حالی است که این رکابزن ادعا کرده که فدراسیون باید تمام هزینه های سفر را قبول کند و حتی هزینه های شخصی را که عابدي  در این کلاسها حضور داشته را پرداخت کنند.

مریم عابدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در زمان ریاست علی زنگی آبادی وی به بنده قول پرداخت تمام هزینه های کلاسهای مربیگری را داد اما تاکنون هیچ يک از مسئولین قبلی و فعال از من حمایت نکردند و این در حالی است که پیش از این با تشکیل کمیته انضباطی نامه محرومیتم بدون حضورم صادر شد و به صورت مکرر به استان خراسان رضوی فرستاده شد، این محرومیت باعث شد تا مشکلاتی برای بنده به وجود بیاید به طوری که سایرین بر این باور بودند که من دچار مشکل اخلاقی شده ام و به طوری که پیش از این به عنوان مربی در یکی از مسابقات استانی حضور پیدا کردم که در جریان این رقابت ها حراست با بد رفتاری اجازه حضور در مسابقات را ندارد و من را بیرون کردند.

وی یادآور شد: در زمان حضور ما در کلاس های مربیگری وظیفه فدراسیون است که هزینه حضورمان را پرداخت کند اما در این رابطه من هیچ گونه از سوی فدراسیون حمایت نشدم و تمام هزینه ها بر عهده خودم بود و به مدت 2 ماه برای شرکت در این کلاس ها در سوئیس حضور داشتم که تمام هزینه ها از سوی خودم پرداخت شد و زنگی آبادی این قول را داد که پس از پرداخت این هزینه ها، مبالغ از سوی فدراسیون پرداخت می شود که متاسفانه این قول عملی نشد و فدراسیون به من بدهکار است.

فدراسیون از در اختیار گذاشتن دعوت نامه نیز جلوگیری کرد و من نیز تعهد کردم در صورت عدم در اختیار گذاشتن دعوت نامه به فدراسیون جهانی شکایت خواهم کرد که پس از انجام این صحبت مشکل بر طرف شد.

عابدی تصریح کرد: با توجه به حضور در این کلاس ها از سوی فدراسیون جهانی دوچرخه سورای به عنوان اولین بانوی مسلمان که موفق به اخذ بالاترین نمره شده است تقدیر شده و حتی به دلیل این موفقیت به بنده پیشنهاد عضویت هیئت علمی فدراسیون جهانی نیز داده شد.

* تعمیرکار را به من ترجیح دادند

وی در خصوص تبعیض در فدراسیون قبلی دوچرخه سواری اظهار داشت: "س . م" در زمان ریاست زنگی آبادی در فدراسیون به عنوان تعمیر کار دوچرخه ها فعالیت می‌کرد که با حمایت فدراسیون و تقبل تمام هزینه ها اعزام وی در تمام کلاس های آموزشی شرکت کرد. اما هیچ موفقیتی کسب نکرد و تنها موفق به گذراندن مراحل اول و دوم شد واین در حالی است که بنده حمایتش کردم و با ترجمه کردن مطالب اين تعمیرکار را برای رسیدن به اهدافش کمک کردم و با این شرایط فدراسیون وی را به من ترجیح داد.

وی یاد آور شد: از فدراسیون هیچ درخواستی مبنی بر پرداخت هزینه های شخصی نداشتم و تنها خواسته ام حفظ کردن شخصیتم بود و از فدراسیون فعلی نیز این انتظار را دارم که اشتباه فدراسیون قبلی را دیگر تکرار کنند، چرا که بنده مشکلی با آن ها ندارم.

وی گفت: دراین مدت من دانش روز این رشته را فرا گرفتم و در نظر دارم در این مدت نیز اهداف خود را به خوبی گذشته پیگیری کنم و این قول را می‌دهم که تا چند سال آینده عابدی دیگر در فدراسیون نخواهد بود و حتی اگر فدراسیون بخواهد من دیگر با آنها همکاری نخواهم کرد، همچنین در صورتیکه مسئولان مدارک قانونی در خصوص پرداخت این هزینه ها از سوی بنده را دارند حاضر به پرداخت خواهم شد.

با توجه به اینکه مدارک اخذ شده از کلاس های مربیگری به نام بنده است نمی‌توانند پس بگیرند و افتخار بزرگی برای خانواده ام بدست آوردم./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار