کارشناسان فوتبال کشورمان ديدار ديروز را يک ديدار حياتي دانستند و شکست در اين ديدار را ناخوشايند خواندند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبر نگاران باخت مقابل ازبکستان واکنش کارشناسان را در پي داشت.

عزيزي: فوتبال ما روز به روز به سمت عقب حرکت می کند

خداداد عزیزی پس از شکست یک بر صفر تیم ملی مقابل ازبکستان گفت: به پیروزی تیم ملی در بازی با ازبکستان خیلی امیدوار بودم، اما برخلاف صحبتهای جلالی در پایان بازی اعتقاد دارم تیم ملی در بازی امشب اصلا خوب بازی نکرد زیرا تیمی که خوب بازی میکند برنده بازی است.

وی در ادامه گفت: ما در این بازی تنها دو موقعیت گل داشتیم، اما ازبکی ها خیلی خوب بازی کردند و روی ضربات ایستگاهی با برنامه عمل کردند و به گل رسیدند در حالیکه تیم ما برای ضربات ایستگاهی هیچ برنامه ای نداشت.

عزیزی تصریح کرد: هم اکنون جدی ترین رقیب ما برای صعود به جام جهانی همین ازبکستان است؛ آنها دو بازی ساده در خانه مقابل لبنان و قطر دارند اما ما باید دو بازی سخت با قطر و کره در زمین حریف برگزار کنیم و این در حالیست که کره شانس اول صعود است و راه خود را از ایران و ازبکستان جدا کرده است.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص تاثیر نبودن کی روش روی نیمکت تیم ملی در این نتیجه گفت: این نتیجه ربطی به نبود کی روش نداشت، تیم ملی 15 روز در اردو بود و در این مدت هر حرفی می خواست به بازیکنان زده شود، زده شده و نیازی به حضور وی در لب خط نبود.



وی یادآور شد: ما در این بازی اصلا خوب بازی نکردیم، ازبکستان در خانه به ما باخت ولی خوب بازی کرد در حالیکه در بازی امشب به غیر از یک گل مشکوک و یگ گل آفسایدی که ما زدیم دیگر موقعیت صد در صدی برای گلزنی نداشتیم.

عزیزی عنوان کرد: امیدوار بودم با آمدن کی روش نوع فوتبال ما عوض شود و دیگر شاهد فوتبال علی اصغری و بکش بکش نباشیم ولی فکر کنم فوتبال ما با گذشته هیچ تغییری نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با رفتن کی روش و کفاشیان وضعیت ما بهتر می شود یا خیر؛گفت: اگر قرار است کی روش را برکنار کنیم باید شخصی که جایگزین وی می شود از او بهتر باشد و با برنامه در این خصوص عمل کنیم؛ یا اگر قرار است کفاشیان برود چه کسی قرار است جایگزین وی شود؟ اگر گزینه ای داریم که می تواند فوتبال ما را نجات دهد بیاید اما مثلا با حضور مربیان داخلی  چه معجزه ای رخ می دهد؟

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: به طور کلی شکل فوتبال ما غلط است و اشتباه را با اشتباه جبران می کنیم؛ اکبر محمدی سرمربی ناکام نوجوانان سرمربی جوانان می شود و فکر کنم در آینده وی سرمربی تیم ملی امید و بزرگسالان نیز بشود.

خدادا عزیزی در پایان صحبتهایش گفت: فوتبال ما روز به روز به سمت عقب حرکت می کند و به نظر من ما باید به طور کلی نسل فوتبالمان را عوض کنیم، اگر این کار را انجام دهیم برای 7، 8 سال آینده تیم ملی خوبی داریم.


** نصیرزاده: کمک داور عجول بود

کارشناس مسائل داوری گفت: کمک داور اماراتی آن قدر عجول بود که 2 گل سالم را آفساید گرفت.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری فوتبال ایران نيز در مورد بازی ایران و ازبکستان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: گل اول مردود شد در حالی که در قانون 11 فوتبال وقتی می توان صحنه دیدار ایران و ازبکستان را که کمک داور اماراتی برای حضور خلعتبری در مقابل دروازه بان پرچم زد آن آفساید گرفت که توپ مهاجم و دروازه بان در یک خط قرار گرفته باشند که می توان گفت که مهاجم خط دید دروازه بان را قفل کرده و حضورش در آفساید تأثیرگذار بوده است درحالی که تصاویر تلویزیونی حاکی از این بود که خلعتبری سمت چپ دروازه بان قرار داشت و دروازه بان ازبکستان سمت راست شیرجه رفت به معنی این است که دروازه بان توپ را تشخیص داده و خلعتبری مانعی برای دیدن توسط این دروازه بان جهت دیدن توپ نبوده است، پس نتیجه می گیریم تصمیم المهیری کمک داور امارات صحیح نبود او آن قدر کمک داور عجولی بود که حتی قبل از این نیز یک آفساید بی مورد از قوچان نژاد اعلام کرد، این اشتباه او کاملاً فاحش بود.


وی ادامه داد: داور مسابقه نیز به شماره 17 ازبکستان برای خط روی پولادی استفاده نکرد و چند صحنه خطا را روی نکونام، دژاگه و حتی عباسفرد که هر 3 می توانست برای ما ضربه آزاد باشد از آنها گذشت.

نصیرزاده تصریح کرد: داور اماراتی که جزو 54 داور انتخابی برای جام جهانی 2014 برزیل است نشان داد که برخی از خطاها را نمی شناسد هر چند پس از پایان مسابقه عبدالرحمان دلاور ناظر بحرین و اگاوا رئیس دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا در ورزشگاه آزادی بودند مردود کردن گل اول ایران را صحیح تشخیص دادند ولی با این توصیف تمام کارشناسان وطنی معتقد هستند گل محمد نوري درست بود.


** زادمهر: کی روش حالا چه جوابی دارد؟!

محمد زادمهر کارشناس فوتبال کشورمان در مورد باخت تیم ملی فوتبال ایران به ازبکستان در مقابل تماشاگران خودی گفت: فوتبالمان فقط در بازی ازبکستان نباخته است و در چند روز اخیر نیز باخت های بدی در عین شایستگی به تیم های ضعیف داده است که در ماه های گذشته به لبنان یا هم اکنون تیم فواتبال ازبکستان برای اولین بار ایران را در تهران شکست می دهد.

وی ادامه داد: این ضعف فوتبال ایران است که اگر به جام جهانی هم برویم این باخت ها برطرف نمی شود چون ساختار فوتبال ما از پایه ضعف دارد.

زادمهر در مورد ضعف سال های فوتبال ایران تصریح کرد: هیچگاه به لیگ نگاه ویژه ای نداریم. بهترین ها از دل لیگ بیرون می آیند ولی برای یک بازی طی 15 روز لیگ تعطیل می شود. چون لیگ توانایی پرورش بهترین ها را ندارد و این مسئله سالهاست که ادامه دارد.


وی ادامه داد: حالا باید پس از باخت مقابل ازبکستان از کی روش بپرسید چه جوابی برای اولین باخت دارد؟ دوباره برای بازی های آینده لیگ را تعطیل می کند.

زادمهر خاطرنشان کرد: کی روش حالا دیگر چه بهانه ای دارد؟ اگر لیگ تعطیل نمی شد و به ازبکستان می باختیم بهانه داشت که لیگ بازیکنان را خسته کرد ولی حالا که باختیم چه جوابی برای میلیون ها هوادار فوتبال ایران دارد؟!

وی ادامه داد: کی روش در بازی دوستانه با تاجیکستان بازیکنان ذخیره را به بازی گرفت و در بازی با ازبکستان یک سری هاي دیگر بازی کردند پس این مسائل باید جوابی داشته باشد.

زادمهر در مورد حضور در جام جهانی در ادامه بازی های مقدماتی گفت: اگر این تفکر در فدراسیون و کادر فنی تیم ملی فوتبال باقی بماند به جام جهانی نمی رویم، پس بهتر که به جام جهانی برزیل نرویم تا ساختار عوض شود و با بهترین ها به بهترین نتیجه ها برسیم.


** دین محمدی: بازی با ازبکستان زیباتر از بازی با کره جنوبی بود

سیروس دین محمدی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ما مقابل ازبکستان بازی خوبی را ارائه دادیم و نسبت به بازی با کره جنوبی به مراتب بازی قشنگتری را ارائه دادند ولی متأسفانه به بازی خوب امتیاز نمی دهند.

وی بیان کرد: ما سر یک اشتباه گل را دریافت کردیم و این باعث به هم خوردن تمرکز بازیکنان ما شد.

تیم ازبکستان روی ضربات ایستگاهی بسیار خوب کار می کنند و بازیکنان باید به این نکته توجه می کردند، زیرا به کره جنوبی نیز به همین شکل گل زده بودند


وی افزود: داوری خیلی به ضرر ما کار کرد، البته من خیلی نمی توانم نظر دهم ولی فکر می کنم گل محمد نوری درست بود که متأسفانه داور آفساید گرفت.

دین محمدی بیان کرد: ما هنوز هم امید خود را از دست نداده ایم و امیدوار هستیم که بتوانیم در بازی هاي بعد جبران کنیم و بتوانیم از گروه خود صعود کنیم.


** ذوالفقار نسب: افراد توانمند باید جایگزین شوند

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال نيز گفت: شاید تاکتیک در بازی مقابل ازبکستان، ارسال و زدن ضربه سر از مهاجمان بود ولی اکثر تیم هاي فوتبال دنیا از این سیستم استفاده می کنند ولی تیم ما در مدت 20 دقیقه پایانی با بازی مستقیم و احساسی تاکتیک 30 سال پیش دنیا را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: در 20 دقیقه پایانی تمرکز بازیکنان به هم خورده بود و فقط توپ را به صورت مستقیم به روی دروازه ازبکستان ارسال می کردند که مدافعان آنها تمام ضربات را زدند و هیچ خطری روی دروازه آنها حاصل نشد و فقط طبق اتفاق و بی نظمی دروازه بان یک فرصت باد آورده نصیب ما شد که براحتی و تعلل به هدر رفت.

ذوالفقارنسب در مورد اتفاقات ابتدایی بازی که فرصت های خوبی برای پیروزی داشتیم گفت: ابتدای بازی با هجوم بالا فرصت های خوبی را به هدر دادیم و شرایط ازبکستان طوری بود که با شانس و لطف داور از گل خوردن زودهنگام گریختند.

وی در مورد تفکرات فدراسیون فوتبال تاکید کرد: وقتی که این تفکرات در راس فدراسیون فوتبال وجود دارد و برنامه ریزی ها و رفتارها به صورتی است که تیم مان این گونه در ورزشگاه آزادی بازنده می شود، پس مردم چگونه امیدوار باشند که تیم ما به جام جهانی برود.


کارشناس فوتبال کشورمان افزود: شرایط صعود کردن تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی خیلی سخت شد و با قرار گرفتن ازبکستان در صدر جدول گروه مان کارمان دشوارتر شد.

ذوالفقارنسب در مورد استعفای سر مربی تیم ملی فوتبال و رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به دلیل مسئولیت پذیری و ادای دین علی کفاشیان در راس فدراسیون و کی روش سر مربی تیم ملی باید جای خود را به کسانی بدهند که در آینده با عملکرد ایده آل و خوبشان تیم ملی را به جام جهانی ببرند و بهتر است که سمت های خود را به افراد توانمند بدهند.


** حمید درخشان: تاکتیک ما به نفع ازبکستان بود

حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان در باره باخت تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در دیدار با ازبکستان بهتر از بازی کره جنوبی بازی کردیم و به غیر از 20 دقیقه اول بازی که موقعیت های خوبی داشتیم در دقایق دیگر آنچنان شانس خوبی برای گلزنی نداشتیم.

وی ادامه داد: بازنده شدن ما در دیدار با ازبکستان فقط به دلیل سانتر از جناحین و ضربات ایستگاهی هافبک خوب آنها بود که اصلاً چاره ای برای قطع کردن ارسال های جباروف نداشتیم.

درخشان در مورد سیستم اتخاذ شده از سوی کی روش گفت: اگر سانترهای ما از جناحین صورت می گرفت و سعی می کردیم که توپ ها را به جناحین ببریم و سپس ارسال کنیم بهتر از این بود که بازی مستقیم را در دستور کار قرار می دادند و این تاکتیک به نفع ازبکستان تمام شد چون تمام ضرباتمان را دفاع های ازبک زدند.

وی در مورد صعود به جام جهانی در دیدارهای آینده اظهار داشت: هرچقدر که تیم مان روبه جلو حرکت می کند بازی های سختی را پیش رو خواهد داشت و کار برای صعود به جام جهانی سخت تر می شود چون تیم های با تعداد بازی های زیاد از نقاط قوت و ضعف حریفان آشنا می شوند و با توانمندی بالایی به مصاف ما می آیند.

درخشان ادامه داد: در مقابل ازبکستان باید کی روش از چند سیستم و راهکار استفاده می کرد، وقتی یک راهکار جواب نداد از راه بعدی وارد می شد ولی از ابتدا تا پایان تیم ملی فقط روی سانتر و ضربات سه مهاجمان قد بلند وابسته بود.

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: در اینگونه تاکتیک ها سیستم ها چند موقعیت به دست خواهد آمد که فقط روی شانس و اقبال خواهد بود ولی هیچ برنامه ریزی پشت این تاکتیک نیست.

درخشان درمورد بازی های تیم ملی در سال 92 گفت: در بازی های سال آینده که در خردادماه برگزار می شود باید قطر و لبنان را ببریم سپس به بازی های دیگر گروهمان دل ببندیم تا در صورت شکست ازبکستان به جام جهانی صعود کنیم.



** رضا رجبي: فوتبال ما خيلي وقت است، باخته!

رضا رجبي كارشناس فوتبال كشورمان گفت: وضعيت فوتبال ايران در حال حاضر به گونه اي است كه از قبل هم اين باخت ها قابل پيش بيني بود و ما مثل كبك سرمان را زير برف كرده ايم و واقعيت ها را نمي بينيم، اين فوتبال سال هاست كه باخته است!

وي ادامه داد: فوتبال ايران طوري فوتبال بازي مي كند كه يك بار با شانس بازي را مي بريم بار ديگر هم با اين كه تاكتيك خاصي نداريم در مقابل ازبكستان مي بازيم.

رجبي خاطرنشان كرد: در بازي رفت در تاشكند به لطف خدا برديم در صورتي كه بايد آن بازي را مي برديم ولي در اين بازي كه امتياز ميزباني همراه بود در مقابل تماشاگران خودي بازنده بازي شديم.

وي ادامه داد: در بازي ديروز با ازبكستان تعويض هاي اشتباه كي روش ريتم بازي را از كار انداخت. خلعتبري بايد در بازي مي ماند، انصاري فرد مهاجم سرعتي براي بازي هاي باز و هجومي است.


رجبي تصريح كرد: چرا امروز در فوتبال ايران آمار گلزني پايين آمده است؟ به خاطر اين كه مربي خلاقيت ندارد. تيم هاي فوتبال ازبكستان، لبنان و قطر كه نسبت به تيم كشورمان كوچك تر هستند فقط دفاعي بازي مي كنند و ضد حمله مي زنند و اين طبيعي است و بايد مربي خلاق باشد كه بتواند در اين بازي ها نتيجه خوبي بدست آورد.

وي ادامه داد: در بازي با ازبكستان ماهيني كه اين روزها يك سر و گردن از هم پستي هاي خود بالاتر است روي نيمكت حضور داشت نوري تعويض مي شود در صورتي كه بايد در بازي مي ماند و فوتبال مقابل ازبك ها باري به هرجهت بود.

رجبي در پايان گفت: وقتي در فوتبال ما كسي جاي خودش نيست اين مي شود كه ما در حال نزول هستيم و مدت هاست كه فوتبالمان باخته است. /آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار