مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از کسب رتبه اول این نهاد در امر کاهش طلاق در بین دستگاه‌های مختلف استان خبر داد

رضا ربیعی در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران اراک اظهار داشت: با توجه به بالا بودن آمار طلاق در استان و قرار گرفتن آن در ردیف 10 استان‌های دارای بالاترین آمار طلاق، سال گذشته سند پیشگیری و کاهش طلاق در اراک تدوین و تنظیم شد.

وی با بیان اینکه این سند در سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شد تصریح کرد: بر اساس این سند وظایف متعددی بر عهده دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف استان تعریف شد که بهزیستی نیز در این مقوله وظایف متعددی را بر عهده گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه از طلاق در دین مبین اسلام به عنوانامری منفور و مذموم یاد می‌شود خاطر نشان ساخت: بهزیستی استان به منظور تحقق اهداف سند جامع کاهش طلاق در سال جاری چهار کمیته برنامه‌ریزی، علمی، پشتیبانی و اجرایی را تشکیل و وظایف خاص هر کمیته را مشخص و تعریف کرد.

ربیعی ادامه داد: سند پیشگیری و کاهش طلاق هم‌اکنون در شهرستان اراک به صورت پایلوت انجام می‌‌شود و بهزیستی استان مرکزی با توجه به معیارهایی چون ارسال به موقع گزارشات، کیفیت محتوا، مستندسازی و... در شش ماهه اول سال جاری از بین 37 دستگاه اجرایی رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گفته وی آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانجات و برای جوانان در شرف ازدواج، ارسال پیامک با موضوع تحکیم بنیان خانواده و عواقب و مشکلات ناشی از طلاق بخشی از وظایف این نهاد در راستای اجرای سند جامع کاهش طلاق در استان مرکزی بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: در سند جامع کاهش طلاق که از ابتدای سال جاری با همکاری 20 دستگاه اجرایی و بیش از 20 تشکل غیردولتی به مرحله اجرا گذاشته شد، سالانه دو درصد کاهش آمار طلاق را در استان شاهد خواهیم بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.