کارگران معترض روز چهارشنبه در سراسر اروپا تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه دويچه وله ؛‌ کارگران سراسر اروپا روز چهارشنبه با هدف اعلام مخالفت خود با سياست هاي رياضت اقتصادي تظاهرات کردند و دست به اعتصاب زدند. اتحاديه هاي کارگري در اروپا اعلام کرده اند سياست رياضت اقتصادي و افزايش ماليات باعث شده است کشورهاي اروپايي تا سال ها با رکود اقتصادي و بيکاري گسترده مواجه شوند.

 کارگران معترض در ليسبون پايتخت پرتغال در برابر ساختمان پارلمان تظاهرات کردند و با نيروهاي پليس درگير شدند. تظاهرکنندگان پرتغالي به سوي نيروهاي پليس بمب هاي دستي پرتاب کردند و نيروهاي پليس هم با باتوم به معترضان حمله کردند. در اين درگيري ها چندين نفر زخمي و دهها نفر هم بازداشت شدند.

 در شهر بارسلونا اسپانيا هم حدود صد هزار نفر به خيابان ها ريختند و به سياست رياضت اقتصادي اعتراض کردند. معترضان در بارسلونا هم با نيروهاي پليس درگير شدند. برخي از چهره ها و شخصيت هاي اسپانيايي در بارسلونا به معترضان سياست رياضت اقتصادي پيوستند.

 حدود يک چهارم از نيروي کار بالقوه اسپانيا بيکار است. ماليات ها در اين کشور در حال افزايش است و بسياري از خانواده ها ناچار شده اند محدوديت هاي خود را افزايش دهند آنها بشدت نگران آينده هستند.

يک شهروند اسپانيايي به خبرنگار دويچه وله گفت من نگران بچه هايم و نسل آينده هستم من اکنون غذايي براي خوردن پيدا مي کنم نسل آينده حتي غذا هم براي خوردن نخواهد داشت.

براساس اين گزارش، مردم خشمگين در مادريد پايتخت اسپانيا هم تظاهرات کردند و بيش از سي نفر در اين تظاهرات زخمي و حدود هشتاد نفر هم بازداشت شدند. اعتصاب عمومي مادريد را فلج کرده است. بسياري از اتوبوس ها و قطارهاي شهري متوقف شده اند. پروازهاي بسياري لغو شده و مدارس تعطيل شده و مراکز فروشگاهي هم تعطيل شده اند.

 در ايتاليا هم هزاران نفر به نشانه همبستگي با معترضان در سراسر اروپا  تظاهرات کردند و اعتراض خود را به سياست رياضت اقتصادي، رکود و برچيده شدن خدمات اجتماعي اعلام کردند. در آتن پايتخت يونان معترضان سياست رياضت اقتصادي اين بار در فضايي آرام تظاهرات کردند.

معترضان در آتن نه تنها پرچم هاي کشور خود بلکه پرچم هاي کشورهاي پرتغال، اسپانيا و ايتاليا را هم حمل مي کردند. معترضان در آتن پارچه نوشته هايي حمل مي کردند که بر روي آنها نوشته شده بود ديگر بس است.

برچسب ها: کارگر ، تظاهرات ، معترض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار