همبانک سرویسی است که خدمات بانکی را که تاکنون از طریق اینترنت بانک یا در شعب بانک ها دریافت می شد را از طریق ussd به کاربران ارائه می دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران در حوزه خدمات بانکداری همراه از ابتدای سال 1391 طبق تعامل و مشارکت بانک ها فعالیت ها در این زمینه آغاز شد و این جریان بدلیل احساس نیاز جامعه به دریافت این خدمات صورت گرفت و با بانک های مختلفی مذاکره شد و آنهایی که زیر ساخت ها را سریع تر آماده کردند فعالیت با آنها آغاز شد.

همبانک سرویسی است که خدمات بانکی را که تا کنون  از طریق اینترنت بانک یا در شعب بانک ها دریافت می شد را از طریق ussd  به کاربران ارائه می دهد ,از جمله آنها شامل درخواست و انسداد چک و دریافت موجودی و همچنین بحث انتقال های بین بانکی می شود که در این مسیر نیازی به نرم افزار و گوشی خاصی نبوده و به راحتی این خدمات از طریق کدهای ussd (#727*) ،(#717*) ،(#768*) و (#747*) به ترتیب از طریق بانک های سینا،ملی،انصار و پست بانک قابل استفاده و آماده سرویس دهی است.

قابل ذکر است که کاربران تنها با یک بار مراجعه به شعبه بانک مورد نظر خود و دریافت رمز همبانک می توانند از این خدمات با هر نوع گوشی استفاده کنند.

یکی دیگر از خدمات مالی و پرداخت همراه جیرینگ سرویس جیرینگ کارت است که هم اکنون ضمن توافق با 2 شرکت کاربران با کدهای ussd    (#724*) و (#733*) می توانند به خدمات خرید و پرداخت از قبیل خرید شارژ وایمکس،adsl،پرداخت قبوض،کمک به بهزیستی و غیره دست پیدا کنند که البته برای بهره برداری از این خدمات بطور حتم باید رمز دوم کارت بانکی خود را فعال کنند.

این گزارش می افزاید که تفاوت همبانک با جیرینگ کارت در این است که در همبانک کاربر فقط از خدمات بانکی بانک مرجع خود می تواند استفاده کند، در حالی که در جیرینگ کارت فقط با داشتن یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب می توان به خدمات پرداخت دسترسی پیدا کرد.

همچنین تفاوت جیرینگ کارت و همبانک با کیف پول جیرینگ نیز در این است که برای دو سرویس مورد نظر اول بطور حتم نیاز به بازگشایی یک حساب بانکی است ،در صورتی که کیف پول همراه جیرینگ مستقل از حساب بانکی سرویس دهی میکند.

لازم به ذکر است که علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتراز این سرویس های بانکی جیرینگ می توانند به سایت www.jiring.ir   مراجعه کنند.

برچسب ها: خدمات ، بانکداری ، گوشی ، رمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.