استاندار اردبیل در سفر به شهرستان خلخال از سد بفراجرد که 47.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این بازدید که امروز و در جریان سفر اکبر نیکزاد استاندار اردبیل به خلخال صورت گرفت، استاندار به همراه معاون عمرانی خود در جریان پیشرفت فیزیکی این سد که نقش اصلی در تامین آب شرب خلخال در دراز مدت خواهد داشت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برای تکمیل سد بفراجرد تاکنون 4 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

داوود نجفیان با بیان اینکه پیمانکار به دلیل انجام ندادن تعهداتش خلع ید شده، افزود: بر اساس ماده 46 ما در مرحله انتخاب پیمانکار جدید هستیم که امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد انتخاب پیمانکار جدید برای تکمیل این طرح باشیم.

وی گفت: با اجرای این سد کمبود آب شرب خلخال و شش روستای همجوار انجام شده و از لحاظ کمی و کیفی مشکل آب شرب خلخال برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به ویژگی این سد و میزان ذخیره آب آن گفت: حجم سد بفراجرد 6 میلیون و 945 هزار متر‌مکعب است که طول تاج آن نیز 410 متر است.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید به اهمیت و ضرورت تکمیل این طرح برای رفع مشکل آب شرب خلخال در میان مدت و دراز مدت اشاره کرد و افزود: پیمانکار قبلی به دلیل ناتوانی در اجرای طرح در ماه‌های گذشته خلع ید شده و سعی می‌کنیم پیمانکار قوی و مصمم برای تکمیل طرح را انتخاب کنیم تا مشکلات قبلی به سرعت برطرف شده و در فرصت باقیمانده از سال که آب و هوا اجازه می‌دهد بتوانیم به تکمیل این سد همت کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، سد ، بفراجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.