عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فعالیت غیرقانونی موسسات اعزام دانشجو باعث خروج بي‌رويه ارز از کشور می‌شود که این امر به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در کنترل موسسات بدون مجوز است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  بااشاره به اعزام غیرمجاز دانشجو به خارج از کشور و عدم مدیریت صحيح دولتي بر فعاليت اين موسسات گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی جدي و كارآمد فضای مطلوب علم‌آموزی و کسب دانش را در کشور ایجاد کند تا از خروج قشر جوان و دانش‌پژوه از كشور و مشكلات پس از آن جلوگيري شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات به سمتی سوق پیدا می‌کند که  نیازی به اعزام دانشجو به خارج از کشور وجود نداشته باشد و دانش‌آموختگان دانشگاهها دوره‌هاي تخصصي را نيز به‌راحتي بگذرانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: نظارت بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، وظیفه همه نهادهای متولی است، چرا که وجود چنین موسساتی به بدنه جامعه و قشر جوان آسیب جدی وارد می‌کند.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت غیرقانونی این موسسات باعث خروج ارز از كشور نیز می‌شود که این امر به دلیل نبود برنامه‌ریزی مناسب برای کنترل اقدامات موسسات مذكور است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، آموزش ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار