غلامرضا توگه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت : این سازمان درارتقای كیفیت فراورده های خونی پیشرفت زیادی كرده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ غلامرضا توگه درآیین بهره برداری چند پروژه كوچك ساختمانی اداره كل منطقه ای ،آموزشی انتقال خون خوزستان دراهواز افزود: انتقال خون مانند نگین درخشانی در مجموعه وزارت بهداشت و كشور است و به ادعای سازمان بهداشت جهانی فعالیت و ارتقای این سازمان در منطقه مدیترانه شرقی بارز و درجه یك است.

توگه افزود: سازمان در ارتقای كیفیت فرآورده ها آن چنان پیشرفت كرده است كه سال گذشته بر طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، كشور ایران در بین پنج كشور برتر در ارتقای سلامت خون قرار دارد.

وی با تاكید بر اینكه سازمان انتقال خون ایران در ارسال پلاسما و تهیه فرآورده های پلاسمایی بسیار موفق بوده است ، ادامه داد: بر طبق آخرین گزارش واصله ، هیچ كشوری مانند ایران نتوانسته است فرآورده های پلاسمایی را تهیه و به دارو تبدیل كند كه دلیل آن وجود نیروهای انسانی شایسته است.

توگه دراین زمینه وجود نیروی انسانی حاذق و شایسته را مهم خواند و گفت: پایگاه انتقال خون خوزستان از موفق ترین پایگاهها در مجموعه كشوری است و عملكردش از نظر رعایت شاخص های علمی و در ابعاد فنی و فیزیكی و سایرزمینه ها 100 درصد قابل تایید است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینكه این سازمان در حال طراحی مجموعه فرآیندهایی با عنوان فرآیندهای مقاومتی است اضافه كرد: باید بدون عقب نشینی از استانداردها و بدون كاهش در كمیت و كیفیت، فرآیندهایی كه باعث كاهش هزینه ها می شود را شناسایی كنیم.

وی با تاكید بر اینكه در ایام سرد سال به علت شیوع بیماری های ویروسی، تعداد مراجعات افزایش و ذخایر خونی كاهش می یابد ، خاطرنشان كرد: بسیاری از اهدا كنندگان در ایام خاصی مانند ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهدا خون مراجعه می كنند تا ثواب بیشتری نصیب آنها شود در حالی كه این ثواب در تمام ایام سال یكسان است.

توگه توصیه كرد: اهدا كنندگان از تراكم مراجعه در یك مقطع زمانی خاص بپرهیزند زیرا پایگاهها ممكن است نتوانند پاسخ گو باشند .

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران تاكید كرد كه این سازمان در تمامی مقاطع زمانی به خون نیاز دارد.

مدیر كل منطقه ای، آموزشی انتقال خون خوزستان، نیز گفت : با توجه به اینكه انتقال خون این استان یكی از 9 پایگاه منطقه ای، آموزشی در سراسر كشور است ، تا پنج سال گذشته هیچ گونه زیرساخت آموزشی نداشت .

عبدالحسین قاسم زاده افزود: امروز به حول قوه الهی و به میمنت ماه محرم سالن كنفرانس پایگاه ا نتقال خون مجهز به تجهیزات لازم و كافی در راستای ارتقای كیفیت آموزشی به بهره برداری رسید .

قاسم زاده افزود: با توجه به تنوع قومی و جمعیت بالای استان خوزستان ، ترویج فرهنگ اهدای خون داوطلبانه و مستمر پس از حذف سیستم جایگزین اهدای خون، بسیار دشوار بود ولی در سال های اخیر با تلاش های زیاد ، استان از شاخص مستمر بیش از 50 درصد برخوردار است.

حاكی است كه امروز ساختمان انبار مركزی، یك باب نمازخانه، توسعه فضای حوزه مالی، اداری و پشتیبانی پایگاه انتقال خون اهواز ، همچنین ساختمان پایگاه انتقال خون شهرستان اندیمشك، طرح توسعه فضای ساختمانی پایگاه انتقال خون بهبهان مورد بهره برداری قرارگرفت .

قاسم زاده زیربنای این پروژه ها دو هزار و 910 متر مربع وهزینه ساخت و تجهیز آنها را 17 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام كرد .

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان نیز در این آیین با اشاره به اینكه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست ، گفت: بر طبق بیانات مقام معظم رهبری و امام (ره) مردم دین خود را ادا كرده اند. پس مسولان نیز باید تا جایی كه امكانات و توان اجازه می دهد وظایف خود را در مقابل مردم انجام دهند.

حجت الاسلام 'سید محسن شفیعی' افزود: انتقال خون در خوزستان بسیار محدود بود اما با تلاش مسولان شایسته ، پیشرفت زیادی حاصل شد.

وی ادامه داد: مسولان باید تا جایی كه امكان دارد تلاش كنند تا مشكلات مردم به ویژه در حوزه بهداشت و درمان حل شود./س


برچسب ها: کیفیت ، ارتقای ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.