با گذشت 4 ماه کلاف سر در گم استقلال ری هر روز پیچیده تر می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امروز 28 آبان ماه سال 91 مصادف با چهارمین ماهی است که از سفر رئیس جمهور به شهرری می گذرد.

رئیس جمهور به همراه هیئت دولت در 28 تیر ماه سال جاری به شهرستان ری سفر کرد که ماحصل آن 2 هدیه برای اهالی این شهرستان بود.

ارتقا فرمانداری ری به فرمانداری ویژه و تأسیس شهرداری مستقل در ری و جدایی سیاسی از تهران.

اما با گذشت این چند ماه همچنان کشمکش ها بر سر انتزاع ری ادامه دارد که سرانجامی جز بلاتکلیفی اهالی ندارد.

موضوع جدایی ری از تهران یا تهران از ری به چالشی میان مدیران شهری و دولتی تبدیل شده که ظاهرا هیچ کدام نمی خواهند از موضع خود پایین بیایند.

بعد از کشمکش بر سر انتخاب شهردار که هر کدام از مدیران شهری و دولتی انتخاب آن را حق قانونی خود می دانستند و به نتیجه ی هم نرسیده اند چرا که استانداری هر بار وعده آینده ای نزدیک را می دهد که به سراب تبدیل شده است.

* پیشنهاد جدید: ری شهرستان بماند، نماند

جدایی ری به کلاف سر درگمی تبدیل شده که هر روز گره تازه تری در آن ایجاد می شود. این در حالیست که سخنگوی مجمع نمایندگان تهران برای جدایی ری از تهران 3 پیشنهاد مطرح کرده و اظهار داشته: 3 راه حل برای مسئله جدایی ری از تهران وجود دارد اول اینکه شهرستانی به نام ری نداشته باشیم، یا اینکه آن را به تهران بچسبانیم و یا اینکه شهرستان ری با همه اختیارات وجود داشته باشد.

حسین طلا عنوان کرد: در حال حاضر با وجود مسائل ذکر شده باید بگویم که ری از تهران جدا است ولی سوال ما این است که آیا شورای شهرری هم باید از تهران جدا باشد یا خیر؟

* گره کور دیگری در راه است

با توجه به اینکه به بحث استقلال ری کش و قوس های بسیاری را بین مدیران ایجاد کرد پیش بینی می شود ادعای استاندار تهران در خصوص نمایندگی فرمانداری در 22 منطقه تهران سرآغاز چالشی شدید میان مدیران شهری و دولتی باشد.

تمدن از آماده سازی طرح جدید تشکیلات فرمانداری تهران خبر داد و افزود: ساختار تشکیلاتی فرمانداری تهران حتما باید ارتقا یابد و مجوزهای لازم را برای ارتقاء‌اخذ کرده است.

استاندار با اشاره به این مطلب که گستره جغرافیایی شهر تهران برای فرمانداری مشکلاتی به همراه دارد افزود: در هر منطقه فرمانداری تهران باید نمایندگی داشته باشد در 22 منطقه تهران باید گستره فرمانداری ها افزایش یابد تا شاهد شرایط بهتر باشیم این در حالیست که این طرح مجوزهای محکم قانونی نیز دارد.

* هر دم از این باغ بری می رسد

تازه تر از تازه تری می رسد

این طرح ها چیزی جز قوز بالای قوز نیست.

آقای مسئول تا به الان که 4 ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر استقلال ری می گذرد ما تنها شاهد کش و قوس میان مدیران و مسئولان و بلاتکلیفی مردم بوده ایم.

بهتر نیست ابتدا گره کور منطقه 20 باز شود و بعد سراغ مناطق دیگر بروید./ز

گزارشی از هنرور

برچسب ها: ری ، چالش ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار