رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: با وجود آنكه زمينه تخلف در سازمان پزشكي قانوني كشور بسيار زياد است اما بر اساس گزارشات واصله از سراسر كشور شاهد كمترين ميزان تخلف در اين سازمان هستيم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، احمد شجاعي صبح امروز در مراسم توديع و معارفه مديركل حفاظت و اطلاعات سازمان كه با حضور مسئولان حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه و مراكز پزشكي قانوني استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: ماهيت كار در پزشكي قانوني به دليل شرايط و حساسيت‌هاي خاص آن به گونه‌اي است كه وجود حفاظت و اطلاعات در آن ضروري به نظر مي‌رسد.

وي ادامه داد: هرچند بايد تأكيد كنم كه با وجود تمام اين حساسيت‌ها انسان‌هايي شريف، متخصص و بسيار اخلاقي در پزشكي قانوني مشغول فعاليت هستند و ميزان تخلف در اين سازمان بسيار اندك است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور وي با اشاره به سختي و صعوبت كار در پزشكي قانوني و عدم تمايل افراد براي ورود به اين سازمان ادامه داد: كار كردن در آزمايشگاه‌هاي پزشكي قانوني به دليل وجود آلودگي‌هاي محيطي، مواد شيميايي خطرناك و شرايط محيطي نامطبوع دشواري‌هاي خاص خود را دارد ضمن آنكه كار در سالن تشريح و واحد معاينات سازمان نيز بسيار سخت است.

شجاعي خاطرنشان كرد: مراجعين پزشكي قانوني نيز عمدتاً افرادي مصيبت ديده، ناراحت و متألم هستند كه وضعيت روحي و رواني مناسبي ندارند و همين موضوع بر سختي كار در اين سازمان مي‌افزايد.

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور اظهار داشت: با وجود شرايط خاص كار در پزشكي قانوني متأسفانه پزشكان اين سازمان دريافتي مانند كارمندان ديگر دستگاه‌ها و يا حتي كمتر از آنان دارند بنابراين كمتر پزشكي حاضر است در اين سازمان فعاليت كند به عنوان مثال در حال حاضر يك پزشك خانواده چند برابر پزشك ما دريافتي دارد و همين موضوع پزشكان ما را وسوسه مي كند از سازمان خارج شده و در بخش‌هاي ديگري مشغول فعاليت شوند.

شجاعي در ادامه با حفاظت و اطلاعات را بازويي قوي براي سازمان دانست و افزود: بر اساس گزارشات موجود در مراكز استاني مسئولان حفاظت و اطلاعات بيشترين همكاري را با مديران سازمان داشته اند كه اين موضوع حكايت از مديريت كارآمد مجموعه حفاظت و اطلاعات در پزشكي قانوني دارد، ضمن آنكه بهترين و الگوترين تشكيلات حفاظت در قوه قضاييه وجود دارد كه در كنار مديران انجام وظيفه مي‌كنند.

رئيس سازمان پزشكي قانوني سازمان در پايان با قدرداني از مديركل سابق حفاظت و اطلاعات سازمان براي مدير كل جديد آرزوي موفقيت كرد.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: سازمان ، پزشکی ، تخلفات ، ناچیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار