به گزارش
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دیگر عرصه ای وجود ندارد که کشور چین برای تسخیر آن برنامه ریزی نداشته باشد، اما دولتمردان این کشور از ارتقاء ساختارهای رفاهی و اقتصادی داخلی خود نیز غافل نبوده اند.
چين براي پروازهاي با مسافت متوسط خود تعداد زيادي هواپيماي C919 سفارش داده كه ساخت شركت چيني كوماك است. اما اين دومين قدرت اقتصادي جهان براي رقابت با شركتهاي هواپيماسازي ايرباس اروپا و بوئينگ آمريكا و همچنين حضور فعال در بازار بسيار گسترده داخلي، بايد تلاشهايشان را بشدت افزايش دهد.
طبق پيشبينيها، چين در 20 سال آينده به پنج هزار هواپيماي مسافربري نياز خواهد داشت كه هزينه تامين اين هواپيماها بالغ بر 500 ميليارد دلار مي شود. بر اساس اين پيش بيني ها،هفت هواپيما از هر 10 هواپيماي مورد نياز چين براي خطوط هوايي با مسافت متوسط و با ظرفيت 170 تا 180 مسافر خواهد بود.
شركت چيني كوماك ساخت 380 فروند از اين هواپيماها را برعهده گرفته است كه 50 فروند آن در نمايشگاه بين المللي هوانوردي ژوهاي در جنوب چين تحول داده شد اما اين شركت چيني برخلاف رقباي اروپايي و آمريكايي خود هنوز چيزي را ثابت نكرده است. هنوز اطمينان اين هواپيماها و همچنين توان كوماك براي توليد انبوه در مهلت هاي اعلام شده ثابت نشده است.
تحليلگران مي گويند كوماك مي تواند در بازار چين سهيم باشد اما سالها طول مي كشد تا توان رقابت با ايرباس و بوئينگ را بدست آورد. هواپيماي C919 كه شركت كوماك قصد دارد سالانه 150 فروند از آن را توليد كند، با همكاري شركت هاي خارجي همچون سافران فرانسه جنرال الكتريك آمريكا و آريتكس اسپانيا ساخته مي شود.
افزون بر اين شركت چيني كوماك و شركت كانادايي بومبارديه قراردادهاي كلان و راهبردي در زمينه بازاريابي، فروش، خدمات مشتريان، آزمايش و كيفيت توليد امضا كرده اند.
دقت کنیم درجه یکشو بخریم.
از هرکی خوشمون اومد براش یه بلیط همین هواپیما میگیریم!
پرواز با هواپیمای چینی و سوخ آزاد بین المللی چه حالی داره
امیدوارم مثل باقی اجناسشون نباشه.
مثلا فکر کن هواپیما به این قشنگی وقتی که بپره توی آسمون اول چرخاش کنده بشه بعد دوتا بالهاش همینطور تا اینکه خودتو تو آسمون ببینی که رو یه صندلی نشستی که اون صندلی ام فنراش در رفته