معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای رتبه 28 کشوری در پرداخت تسهیلات کشاورزی است گفت: باید روند پرداخت تسهیلات اصلاح شده و شتاب بیشتری بگیرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مجید امینی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت این تسهیلات در رونق اقتصادی بخش کشاورزی استان، اظهار داشت: هم اکنون روند پرداخت تسهیلات در استان کند بوده و باید با ارائه راهکارهای کارشناسی تسریع یابد.

وی افزود: در این راستا باید نیروی انسانی ساماندهی شده و تسریع در بررسی پرونده ها در دستور کار قرار گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون چهار هزار و 118 طرح به بانک معرفی شده که از این تعداد دو هزار و 260 طرح در دست بررسی و 526 طرح مصوب شده است.

علی دشت بیاضی از انعقاد قرارداد یک هزار و 54 طرح کشاورزی خبر داد و گفت: همچنین 278 طرح نیز برگشت داده شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اعتبار این طرح های برگشتی را 248 میلیارد و 133 میلیون ریال و اشتغال پیش بینی شده برای آن را 625 نفر اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این کارگروه در خصوص وضعیت ساماندهی کارجویان متقاضی اشتغال در بخش کشاورزی، تصریح کرد: تاکنون 10 هزار و 594 نفر در سامانه ثبت نام کردند.

عابدین محمدی افزود: از این تعداد هشت هزار و 964 نفر فراخوان شده و شش هزار و 789 نفر مشاوره شغلی شدند.

وی از راه اندازی شرکت های تعاونی و سهامی در استان خبر داد و گفت: در این راستا 40 شرکت تعاونی ایجاد شده و 11 تعاونی نیز در دست ایجاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد اعضای این شرکت ها را 701 نفر اعلام کرد./ع

برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.