در حالی که 70 درصد از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته به سمت مهارت است، متاسفانه این آمار در کشور ما به کمتر از 13 درصد می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان نماینده ناظران دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در حاشیه بازدید از دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ارتباط با دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی اظهار کرد: وجود مراکز دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی به جهت اینکه به توان نیروهای کار در
صنایع مختلف از قبیل صنعت کشاورزی و اجتماعی را فراهم می‌آورد، یک ضرورت به حساب می‌آید.
عباس ظریفی با بیان اینکه دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی می‌تواند مرکز آموزش‌ها و کسب مهارت‌های عملی باشد، تصریح کرد: طیف وسیعی از کارمندان دستگاه‌های مختلف دولت دانشجویان این مراکز دانشگاهی هستند و در مدت اشتغال به تحصیل کارمندان اطلاعات خود را در زمینه فعالیتشان ارتقا می‌دهند.
سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون بالای 80 درصد از دانشجویان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی جذب محیط کار شده‌اند.
وی با بیان اینکه ماهیت دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی به گونه‌ای است که بخشی از دانشگاه‌ها در کنار مراکز کار به وجود آمده است، بیان داشت: به دلیل این امکان دانشجو حداقل دو یا چهار سال با محیط کار آشنا می‌شود و ضمن کسب توانمندی‌های لازم جذب محیط کار می‌شود.
ظریفی با اشاره به اینکه 70 درصد از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته به سمت مهارت است، اضافه کرد: متاسفانه این آمار در کشور ما کمتر از 13 درصد است و در تلاشیم که حداقل آن را به 50 درصد برسانیم و به عنوان یک نیاز رشته‌های مهارتی را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه ترویج شغل‌های مهارتی یک ارزش است، افزود: با گذشت 20 سال از زمان تاسیس دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی در کشور ماهیت این دانشگاه‌های در این چند سال اخیر خود را نشان داده است.
نماینده ناظران سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور تاکید کرد: برخلاف دانشگاه‌های نظری دانشجو در دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی ابتدا با شغل و حرفه خود آشنا و مشغول به کار می‌شود./س
برچسب ها: اصفهان ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.