پژوهشگران کشوربا طراحي سامانه" پايش سيگنال قلب بيماران در منزل " اين امكان را به پزشكان داده اند تا پزشك بدون ويزيت بيمار قلبي خود از آخرين وضعيت بيمار خود اطلاع يابد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛حسین پور بخشان  مجری طرح" پايش سيگنال قلب بيماران در منزل "گفت: با استفاده از این سامانه ها می توان بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی و همچنین افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند را از دور کنترل کرد.

وي در خصوص مزاياي اين سامانه گفت:كنترل ضربان قلب بيمار بعد از عمل جراحي از راه دور يكي از مهمترين مزيت هاي اين سامانه است كه بيمار بدون مراجعه پزشك هر لحظه از وضعيت بيمار خود اطلاع داشته باشد.

وي گفت:این سامانه با استفاده از شبکه های حسگر طراحی شده است

پور بخشيان در ادامه عنوان كرد:بخشی از این دستگاه به بدن بیمار متصل می شود و با استفاده از سنسورهایی، به صورت Real Time سیگنالهای قلب به دستگاه منتقل می شود و اطلاعات سيگنالهاي قلب از طريق اينترنت به مركز داده هاي بيمارستان منتقل مي شود و با مشاهده مشكل در هر كدام از قسمت هاي قلب در صورت نياز آمبولانس براي امداد اعزام خواهد شد.
 
وتا زمانی که سنسورها به بیمار متصل است، داده هایی که از سوی بیمار به بیمارستان ارسال می شود، ذخیره خواهد شد و این امر می تواند محققان و پزشکان را در ادامه تحقیقات خود یاری کند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیاز به اینترنت با پهنای باند وسیع ندارد، ادامه داد: این طرح با اینترنت با پهنای باند محدود نیز قابل اجرا خواهد بود.
برچسب ها: قلب ، پایش ، بیمار ، حسگر ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۹:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
salam . age lotf konin email e aghaye poor bakhshan ra bezariid ta betoonam bahashoon mashverat konam dar morede in tarh.mamnoon.