مدیر موزه باغ نادری مشهد گفت: تندیس مشاهیر، سیاست‌مداران و افراد عجیب‌الخلقه جهان در موزه باغ نادری مشهد به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی،اصغر مهرانی افزود: با امضای تفاهمنامه‌ای که میان اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی و موزه انسان‌های عجیب‌الخلقه و مشاهیر در سن‌پترزبورگ روسیه صورت گرفت، مجسمه انسان‌های عجیب‌الخلقه همراه با شخصیت‌های مشهور جهانی در باغ نادری مشهد به نمایش عمومی در آمدند.

مدیر موزه باغ نادری مشهد ادامه داد: این نمایشگاه که از 20 آبان‌ماه افتتاح شده، میزبان بیش از 35 مجسمه مومی از شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری مهم و مشهور جهان که تاثیرگذاری خاصی بر تاریخ داشته‌اند، برپا شده است.

وی یادآور شد: این تندیس‌ها شامل شخصیت‌هایی همچون داوینچی، ‌آدولف هیتلر، آلبرت انیشتین و لوئی دوفونس و همچنین مجسمه‌هایی از انسان‌های عجیب‌الخلقه از جمله مرد دو سر، مرد شاخ‌دار و زشت‌ترین زن جهان است.

مهرانی عنوان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه سن‌پترزبورگ در دو بخش آشنایی مردم با مشاهیر و افراد برجسته و همچنین فرهنگ آنها در جهان و شناخت چهره‌های سیاسی و همچنین آشنایی با زندگی عجیب‌الخلقه‌هایی که در جهان زندگی عادی و خوبی را دارند.

مدیر موزه باغ نادری مشهد با اشاره به اینکه معلولیت نقص نیست، افزود: در ارتباط با آشنایی افرادی که از بدو تولد مشکل جسمی داشته‌اند و عجیب‌الخلقه محسوب شده‌اند می‌توان شیوه زندگی آنها را مدنظر قرار داد و مسیر زندگی آنها را الگویی برای کسانی که مشکل جسمی دارند قرار داد.

وی بیان کرد: اکثر انسان‌ها از نعمت سلامتی خود غافل هستند و کمتر بدان توجه می‌کنند که این نمایشگاه فرصت خوبی برای افراد ایجاد می‌کند تا بیشتر از پیش به داشتن سلامتی خود بیندیشند.

مهرانی تاکید کرد: بازدید از این نمایشگاه همچنین برای افراد معلول حائز اهمیت است و می‌توانند با مشاهده زندگی افراد عجیب‌الخلقه‌ای که در جهان مطرح شدند، آنان را در زندگی خود مدنظر قرار دهند.

مدیر موزه باغ نادری مشهد اظهار کرد: هنرمندانی که این آثار را خلق کردند به صورت تیمی در روسیه کار می‌کنند و چهره‌های مشهور جهان را در عرصه‌های هنری، سیاسی و اجتماعی و همچنین مشاهیر جهان را به تصویر می‌کشند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ایران بسیار جدید است، ادامه داد: امیدورایم در آینده‌ای نزدیک هنرمندان کشور به خلق آثار مشاهیر ایرانی و افراد مطرح در کشور بپردازند و بتوانیم آنها را در نمایشگاه‌ها به نمایش بگذاریم.

مهرانی با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در برگزاری این نمایشگاه‌ها، گفت: استقبال مردم از نمایشگاه سن‌پترزبورگ بسیار خوب بوده و سطح رضایت‌مندی بالایی را از نمایشگاه داشته‌اند.

مهرانی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایشگاه سن‌پترزبورگ از روز شنبه 20 آبان‌ماه سال جاری به‌طور رسمی در باغ نادری مشهد افتتاح و همه‌روزه ازساعت 8 صبح الی 17 به مدت دو ماه برای بازدید عموم مردم برگزار می‌شود./س


برچسب ها: نمایش ، تندیس ، مشاهیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.