سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان گفت: اعضای جبهه اصلاح‌طلبان به خاتمی پیشنهاد کردند تا کاندیدای انتخابات آتی شود و در صورت استنکاف از کاندیداتوری، مدالیته‌ای انتخاباتی را به مثابه آنچه که در طرح مناسک وجود دارد، تهیه کند و اصلاح طلبان در قالب آن به اجماع نهایی برسند.

مجید محتشمی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره دیدار ظهر امروز جبهه اصلاح‌طلبان با خاتمی گفت:‌ اعضای جبهه اصلاح‌طلبان در دیدار با محمد خاتمی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مسائل کشور به ویژه موضوع انتخابات پرداختند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ادامه داد: مصطفی کواکبیان،‌ محتشمی، حق‌شناس،‌ فایزی، بهمن‌زاده، باقرزاده و خسروی در این دیدار به ایراد سخنرانی پرداختند و سخنرانان بر ایجاد جبهه واحد اصلاح طلبی با رهبری سیاسی خاتمی تاکید کردند.

وی در ادامه از ارائه پیشنهاد جبهه اصلاح طلبان به خاتمی خبر داد و افزود: اعضای جبهه اصلاح‌طلبان به خاتمی پیشنهاد کردند تا کاندیدای انتخابات آتی شود و در صورت استنکاف از کاندیداتوری، مدالیته‌ای انتخاباتی را به مثابه آنچه که در طرح مناسک وجود دارد تهیه کند تا اصلاح طلبان در قالب آن به اجماع نهایی برسند.

محتشمی در ادامه به محورهایی از اظهارات خاتمی اشاره کرد و گفت: خاتمی  آثار حماسه حسینی در احیا و زنده نگه داشتن تفکر اهل بیت(ع) و اندیشه شیعی را تشريح کرد و انقلاب اسلامي را برگرفته از قرائت امام خميني(ره) از مکتب امام حسين(ع) دانستند.

وی افزود: خاتمی حماسه حسینی را سرمایه بزرگ اجتماعی برای مسلمانان بویژه شیعیان دانست و نکاتی را درباره امر به معروف، نهی از منکر و نگاه اصلاح‌طلبانه امام حسین (ع) به امور آن زمان بیان کرد.

محتشمی گفت: خاتمی بر رضایتمندی مردم که اساس حکومت‌ها است، تاکید داشت.

دبیر کل حزب آزادی ادامه داد: خاتمی حماسه ظلم‌ستیزی را جزو حلقه اصلی پیام امام حسین (ع)‌دانست و از حوادث  اخیر غزه و سکوت مجامع بین‌المللی در قبال کشتار مسلمانان فلسطینی اعلام انزجار و بیزاری کرد.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در ادامه درباره نظر خاتمی نسبت به طرح  مناسک گفت: قرار شد که خاتمی رایزنی‌هایی را برای تعیین مدالیته انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان انجام دهد تا از این طریق اصلاح طلبان در قالب جبهه واحد اصلاح طلبان بتوانند وارد انتخابات شوند.

وی در ادامه از دیدار اصلاح طلبان با سید حسن خمینی در اواخر هفته آینده خبر داد.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: محتشمی ، خاتمی ، خسروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار