پيشنهادهاي دانشجويان در رابطه با اولويت‌هاي بررسي در طرح تحقيق و تفحص دانشگاه آزاد را در گفتگوي زير بخوانيد.

تشکل‌هاي دانشجويي و دانشجويان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران نظر و پيشنهاد خود را در رابطه با اولويت‌هاي بررسي در کارگروه تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد مجلس بيان کردند که متن اين گفتگوها را در زير مي‌خوانيد.



اکبری، مدير کل اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد: اگر بخواهيم اولويتي را در بررسي پرونده دانشگاه آزاد مدنظر قرار دهيم، مسايل مالي، ساخت و سازها، ايجاد آزمايشگاه‌هاي مختلف و نگاه ويژه به بحث دانشگاه آکسفورد که به عنوان شعبه‌اي از اين دانشگاه در انگليس مطرح بود از سوي نمايندگان بررسي و رسيدگي شود.

وي با بيان اينکه فعالان حوادث فتنه 88 در راس مديريت دانشگاه آزاد بودند گفت: با توجه به نزديکي انتخابات رياست جمهوري و نياز به آرامش در کشور شايد بهتر باشد که وارد مباحث هيجاني فتنه نشويم هر چند که اين مورد از مسائل کليدي در کشور است و دست‌ اندرکاران آن بايد در هر صورتي و زماني پاسخگو به ملت ايران باشند.
 
دبير كل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در پايان با اشاره به خواست دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي در اين پرونده خاطر نشان كرد: بعد از تحقيق و تفحص دانشگاه آزاد اسلامي نمايندگان بهتر است كه به منظور شفاف‌سازي گزارش كاملي را به عموم مردم ارايه دهند تا تمام شبهات موجود برطرف شود.



حامد دلفاري دبير کل اتحاديه دوم دانشگاه آزاد:
با توجه به گردش بالاي مالي و وجود سرمايه عظيم انساني در دانشگاه آزاد بعيد است که خطايي در مديريت دانشگاه آزاد صورت نگرفته باشد و تلاش مديريت سابق دانشگاه آزاد براي منتفي کردن بحث تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد جاي تأمل دارد.

اين فعال دانشجويي در ادامه افزود: رئيس سابق دانشگاه آزاد بارها تاکيد کرده که دوران سالمي را در اين دانشگاه گذرانده، اگر چنين بوده از وي مي‌‌خواهيم که خودش در طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد پيش‌قدم شود و ابهامات به وجود آمده در اين باره را براي مردم و به‌ويژه دانشجويان که مدعيان اصلي اين شفاف‌سازي هستند،‌ تبيين کند.

دبير کل اتحاديه دوم دانشگاه آزاد در پايان با اشاره به اينکه برخي نمايندگان مجلس هشتم در رابطه با بحث دانشگاه آزاد رسالت خود را به خوبي انجام ندادند خاطرنشان کرد: اميدواريم نمايندگان مجلس نهم در شفاف‌سازي عملکرد دانشگاه آزاد کارنامه مثبتي از خود برجاي گذارند تا پس از اين کسي جرأت نکند مقابل قانون ايستاده و بيت‌المال را به نام خود مصادره کند.



محسن ذاکري، دبير جامعه اسلامي دانشگاه آزاد قم: بعد از مدت‌ها کشمکش‌ شاهد تصويب اين طرح از سوي نمايندگان بوديم و بهتر است كه مسئولان در اين مسئله مواردي را براي بررسي دقيق در اولويت کاري خود قرار دهند.

وي با اشاره به مباحث  مبهم مالي در پرونده اين دانشگاه اسلامي گفت: مخارج مبهمي که در اين دانشگاه  از سوي عده خاصي در طي ساليان دراز صورت گرفته باعث تشويش اذهان عمومي شده، چرا که بودجه و امکانات اين دانشگاه متعلق به بيت‌المال و دانشجويان است و استفاده‌هاي شخصي از  پول‌هاي دانشگاه‌ امري خلاف شرع و قانون بوده که انجام گرفته است.

دبير کل جامعه اسلامي دانشگاه آزاد  اسلامي قم افزود: نمايندگان بايد با قاطعيت و بدون هيچ‌گونه محافظه‌کاري و عقب نشيني تخلفات مربوطه را پيگيري و مصلحت هيچ فرد و گروهي را در اين مسير در نظر نگيرند و بايد  اين مسئله را مورد توجه قرار دهيم كه وظيفه شرعي و قانوني نمايندگان اصل پيگيري تخلفات است.
 
اين فعال دانشجويي با تاکيد بر حريت دانشگاه آزاد اسلامي بيان داشت: دانشگاه آزاد با تاکيدات بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اول انقلاب به منظور رشد آموزش‌عالي کشور شکل گرفت و بايد استقلال آن در تمامي امور حفظ شود.
 
دبير كل جامعه اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي قم در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به فتنه 88 بايد کساني را که از استقلال دانشگاه آزاد سوء استفاده کرده و از امکانات آن براي رسيدن به مقاصد خود سود بردند مورد مواخذه قرار داد و آنها نيز موظف به پاسخگويي به نمايندگان ملت هستند.



علي عبدي، دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران: ابهامات اسناد مالي، پذيرش دانشجو بدون برگزاري آزمون و اعزام به دانشگاه‌هاي خارج از کشور و صرف هزينه دانشگاه آزاد در فعاليت‌هاي انتخاباتي سال 88 از سوي برخي مديران ارشد اين نهاد آموزشي، بايد از سوي نمايندگان مورد بررسي قرار گيرد.
 
دبير کل تشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: نمايندگان همچنين بايد براي رفع اشکالات و ابهامات قانوني و شرعي که در اساسنامه اين دانشگاه وجود دارد در قالب کميسيون‌هايي که در داخل مجلس شوراي اسلامي وجود دارد تلاش کنند و به شبهات مختلفي كه در اين راستا وجود دارد پاسخ منطقي دهند.



علی بازگیر، دبیر کل اتحادیه اول دانشگاه آزاد: این دانشگاه بزرگترین مجموعه آموزشي‌ کشور است و به همين دليل بحث چگونگي گردش‌هاي مالي در آن از اهميت زيادي برخوردار است لذا فعالیت‌ها، ساخت و سازها و مناقصاتی که طي سه دهه در آن  انجام گرفته نيازمند تحقیق و تفحص دقیق و حساب شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای 360 واحد در داخل و خارج از کشور است، افزود: واضح است که پرونده‌ای با این حجم نمي‌تواند در یکی دو ماه بررسي شده و به نتيجه برسد، اما چيزي که براي تشکل‌هاي دانشجويي مهم است اين است که اين کار با دقت نظر و موشکافانه صورت گيرد.

دبیر کل اتحادیه اول دانشگاه آزاد با تاکيد بر اینکه کارگروه تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد با دقت تمام و بدون اغماض به این پرونده رسیدگی کنند خاطرنشان کرد: بدون شک در هر خانواده ایرانی یک دانشجوی دانشگاه آزاد وجود دارد و اين مسئله مسئوليت‌ نمایندگان مجلس را در شفاف سازي برنامه‌هاي دانشگاه آزاد سنگين‌تر مي‌کند، لذا درخواست ما از نمایندگان این است که در راستای کشف حقیقت قدم بردارند و پرونده را بدون هیچ گونه ملاحظات سیاسی و حزبی جلو ببرند.



امين عباسي، دبير سياسي اتحاديه سوم تشكل‌هاي دانشگاه آزاد: هر مقامي كه در اين مملكت زندگي مي‌كند مقابل قانون برابر با ديگران است و اگر خطايي مرتكب شده در برابر افكار عمومي بايد پاسخگو باشد.

وي با اشاره به تلاش رئيس سابق دانشگاه آزاد با برخي از نمايندگان مجلس براي خارج كردن طرح تحقيق و تفحص از دستور كار اين قوه افزود: بعيد است كه مجلس اين طرح را از دستور كار خارج كند چرا که اين کار مغاير با اهداف عاليه نظام و قانون اساسي است كه در اين صورت نمايندگان بايد پاسخگوي مردم و دانشجويان باشند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار