اولین همایش 'سربازان شیرخوار ارباب' به زبان آذری برای اولین بار در قم روز جمعه همزمان با هشتمین روز از ماه محّرم، با حضور مادران پیرو حضرت رباب(س) و شیرخوارگان حسینی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ويژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، اولین همایش "سربازان شیرخوار ارباب" با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در صبح هشتمین روز محرم که به نام سالروز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده، در حسینیه حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود.

در این همایش، شاعر برجسته آذری زبان، " صحابعلی آرامش" به شعرخوانی با موضوع حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) می پردازد، همچنین مداحان ترک زبان، احوالات و مصایب حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) را بیان می‌کنند.

همایش "سربازان شیرخوار ارباب" ساعت 8 صبح روز جمعه سوم آذرماه در حسینیه حضرت رقیه(س) واقع در نیروگاه- انتهای 16متری طفلان مسلم(ع) روبروی مدرسه فردوس برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ مراسم عزاداری در این حسینیه با حضور آذری زبانان از روز اول محرم با تشکیل دسته‌ عزاداری موسوم به ( شاخسى واخسى ) آغاز می‌شود.

 این مراسم طی 10 شب متوالی صورت می‌گیرد و در شب تاسوعا، روز تاسوعا، شب عاشورا و ظهر عاشورا به اوج خود می‌رسد.

همچنین جوانان این حسینیه در روز عاشورا تعزیه خوانی و شبیه خوانی وقایع روز عاشورا را به زبان آذری برای عموم مردم به اجرا در می‌آورند.

انتهای پیام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار