ریيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر داد: شناسنامه جامع هتل ها و مهمانپذيرهاي آذربايجان شرقي به عنوان اولين استان در سطح كشور تنظيم شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: در اين شناسنامه، اطلاعات كاملي همراه با تصاوير به تفكيك هر هتل و مهمانپذير درج شده است.

محمدي تصريح كرد: آذربايجان شرقي به دليل تنظيم و تهيه اين شناسنامه جامع، از سوي مديركل امور دفاتر مراكز خدمات گردشگري کشور تقدير شد.

وي تنظيم و تدوين اين شناسنامه را به دليل تعدد اماكن اقامتي آذربايجان شرقي و همه جانبه بودن اطلاعات مندرج در آن كار دشوار و زمانبري دانست كه براي نخستين بار در كشور انجام گرفته و به دليل حسن اجراي كار، با تقدير مديران حوزه گردشگري كشور نيز روبرو شد.

عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور تشريح كرد: اين شناسنامه كليه اطلاعات مربوط به هتل ها و مهمانپذيران از قبيل سال و چگونگي تاسيس، تعداد اتاق ها و تخت ها، تعداد اعضا و پرسنل آموزش ديده و آموزش نديده، درصد اشغال، مشخصات پرسنلي كاركنان و وضعيت موجود هتل همچون بهداشت و تاسيسات را شامل مي شود.

محمدي با اشاره به فراواني اماكن اقامتي استان يادآور شد: آذربايجان شرقي هم اكنون داراي 29 هتل، هفت هتل آپارتمان و 75 مهمانپذير است.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به احساس نيازي كه در رابطه با توسعه اماكن اقامتي و تفريحي در استان به دليل افزايش تعداد گردشگران داخلي و خارجي ورودي احساس شده، با اعطاي مجوزهاي لازم هم اكنون تعداد قابل توجهي هتل و هتل آپارتمان در سطح استان در دست ساخت قرار دارد.

دبير ستاد دائمي ستاد تسهيلات سفر استان با تأكيد بر ضرورت احداث واحدهاي اقامتي در نقاط مختلف استان و به خصوص مناطق توريست پذير، از آمادگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي خبر داد. /س

برچسب ها: شناسنامه ، جامع ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.