نشست مشترك دبيران و اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين با محوريت تحليل مسائل سياسي روز و انتخابات برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد رضا باهنر در نشست مشترك دبيران و اعضاي شوراي مركزي جام با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه محرم، صفر و برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) در مذهب تشیع، از  اعضا درخواست كرد، شور حسینی را در سطح کشور پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار كنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درادامه افزود:  اعضای جامعه اسلامی مهندسین باید با هم اندیشی، تلاش و کوشش مدبرانه بتواند راه رهبران شریعت اسلامی را بهتر از قبل طی كنند.

وي  با اشاره به برگزاري هم‌زمان دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در آينده، تصريح كرد: در آینده‌ای نزدیک اولین تجربه برگزاری هم زمان دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز کشور را داريم که این موضوع علاوه بر مزیت‌های فراوان می‌تواند تهدید‌هایی را هم به دنبال داشته باشد، که با مدیریت و تدبیر درست همه این تهدید‌ها به فرصت تبدیل خواهد شد.

باهنر ادامه داد: یکی  از مهمترین مسائل روز کشور مشکلات اقتصادی است که همه اقشار جامعه را به خصوص خانواده‌ها و تولید کننده‌ها را تحت فشار قرار داده است.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين اظهار داشت: می‌توان سهم 40 الی 50 درصدی این مشکلات را از تحریم‌ها دانست اما با تدبیر و مدیریت مدبرانه می‌توان بر مشکلات پيروز شد.

*عامل اصلي توفق مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها

وي درباره توقف مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها، افزود: یکی از عوامل اصلی توقف مرحله دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، افزایش قیمت ارز و قاچاق سوخت از داخل کشور به خارج و فشاري بيشتري که بر تولید کننده‌ها و خانواده ها وارد خواهد شد.

باهنر  با اشاره به ثبات بازار ارز و طلا، افزود: امیدواریم با تدبیر و مدیریت درست در حوزه اجرایی کشور علاوه بر کنترل قیمت‌ها توسعه کشور با رشد قابل قبولی ادمه یابد.

*جريان اصلاحات در ديد صاحب‌نظران و مردم مردود شده است

در ادامه اين نشست امیر محبیان مفصر و صاحب نظر مسائل سیاسی درباره  انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات آینده به طور کلی جریان‌های اصلی که در انتخابات تاثیرگذار هستند به دو دسته اصولگرا و اصلاح‌طلب تقسیم می‌شوند؛ که جریان اصلاح‌طلب مواضع خود را در جریان فتنه 88 گره زده و با عملکرد خود در آن سال از دید صاحب نظران و مردم انقلابی مردود شده است

وي ادامه داد: با سابقه سیاه جريان اصلاحات در فتنه‌های 78 و 88 می‌توان انتظار داشت نظام به آن‌ها اجازه ورود به انتخابات آینده را بدهد یا ندهد.

محبيان با بيان اينكه جریان اصلاحات در انتخابات آتی به دو گروه تند رو و میانه رو تقسیم مي‌شوند، تصريح كرد:گروه تند رو  بر مواضع غیر قانونی سال 88 پافشاری می‌کند و حتی به صورت اپوزسیون‌های ضد انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در خارج از کشور در کنار سلطنت طلب‌ها و ... بر ضد نظام و انقلاب فعالند؛ در کنار این گروه تند رو و رادیکال اصلاح‌طلب گروه میانه رویی به ليدري خاتمی و ... قرار دارد که به صورت یک جریان آرام به عرصه انتخابات وارد خواهند شد.

وي افزود: با توجه به سوابق وصحبت‌های اخیر خاتمی، وي در انتخابات به هیچ وجه ورود نخواهند کرد لذا باید انتظار داشت افرادی مانند عارف که نیازمند تاییديه خاتمی است، در انتخابات حضور پیدا کند و یا اینکه گروه دیگری مانند کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری که با برگزاری همایش‌هایی مانند مناسک به دنبال همسو کردن اصلاح‌طلبان و معرفی فردی با تاییدیه هاشمی و خاتمی است.

محبیان گفت: در جریان اصولگرایان نیز پس از سال 84 که تشکل نیروهای انقلاب اسلامی با مديريت حجت الاسلام ناطق نوری عملکرد مناسبی نداشتند و موجب شد که احمدی نژاد به یکباره رئیس جمهور شود از آن پس نیز به دلیل اختلافاتی که در جریان اصولگرا ایجاد شد جریان‌های نوظهوری با سلایق مختلف ایجاد شدند که هر کدام به دنبال مواضع خود هستند.

وي تصريح كرد: جریان پایداری با دهدايت آیت‌الله مصباح بدون هرگونه وابستگی به احمدی نژاد و هاشمی و ... افرادي همچون جلیلی و لنکرانی را مطرح مي‌كنند که به دلیل بعضی از مشکلات لنکرانی و جلیلی گزینه این جریان خواهد بود.

محبیان خاطر نشان كرد: جریان دولت نیز با توجه به شرایط خاص خود هنوز به دنبال مطرح كردن کاندیداتوری مشایی است که موضوع اصلی مشایی نیز بحث تایید صلاحیت است و در این میان بعضا صالحی ، الهام و نیکزاد نیز مطرح هستند که اولویت اصلی دولت، مشایی خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار