رنگ و طعم میوه ها یک جور راهکار تبلیغاتی ،توسط گیاهان برای جلب توجه حیوانات و انسان هاست.

به گزارش خبرنگار  كلينيك باشگاه خبرنگاران: میوه ها منبع محل اضافی برای نگهداری غذای اضافی گیاهان نیستند، بلکه هیچ گیاهی نیست که قند تولید شده واضافی و انبار شده در میوه هایش را بتواند دوباره مصرف  کند.

از طریق کار بذرافشانی گیاه توسط جانوران گیاهان دانه های خود را از طریق مدفون جانوران به نقاط مختلف و دور دست انتقال می دهند، این وسط انسان به عنوان یک موجود تازه وارد پیدا شده ،گیاهانی خاص را که بیشتر دوست داشته اهلی کرده به طوریکه میوه های آبدار تر، شیرین تر و خوشمزه تر و خوش عطر تر و خوشرنگ تر را از طریقی انتخاب مصنوعی (اصلاح نژاد) فرگشت داده و در عوض به تولید مثل آنها کمک کرده است.

گفتنی است، رابطه بین گیاهان و جانوران میلیون ها سال پیش از انسان همین طوری شکل گرفته یعنی جانوران میوه های بهتر و شیرین تر را بیشتر خورده اند و بذر این میوه ها گیاهانی با میوه های بهتر تولید کرده است.

از آن جا که گیاهان گلدار و میوه دار نخستین بار حدود 140 میلیون سال پیش فرگشت یافتند و مهمترین بذر افشانی ها که نتیجه اش تولید این میوه های رنگارنگ امروزی است توسط دایناسورها صورت گرفته است./ع2
برچسب ها: میوه ، طعم ، شیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.