هيأت، مساجد و تكاياي مذهبي در اين ايام يكي از پر مصرف ترين ظروف يكبار مصرف پلاستيكي هستند.

به گزارش خبرنگار محيط زيست باشگاه خبرنگاران در گذشته براي توزيع نذورات از ظروف چيني و ملاميني استفاده مي شد كه البته با توجه به مشكلاتي مانند شستشو، شكستن، قيمت بالا در برخي موارد و ... مشكلاتي بهداشتي و زيست محيطي در بر نداشته ومورد استقبال مردم بوده است، به تدريج اين ظروف جاي خود را ظروف يكبار مصرف داده بطوري كه امروزه به معضلي بزرگ تبديل شده است.

حسين عبيري گلپايگاني كارشناس محيط زيست در اين خصوص گفت: بسياري از مردم از مشكلات  بهداشتي و زيست محيطي استفاده از اين ظروف و نيز جايگزين مناسب آنها بي اطلاع بوده وبرخي از عوامل مانند دسترسي زياد به ظروف پلاستيكي و قيمت پايين آنها، دسترسي كم ظروف جايگزين (ظروف باپايه گياهي) وقيمت بالاي آن استفاده از اين ظروف را همچنان افزايش مي دهد.

وي افزود: با توجه به قيمت بالايي كه ظرف يكبار مصرف گياهي دارد، بايد به هيأت سوبسيد مابه تفاوت ظروف پلاستيكي و گياهي داده شود، تابتواند از ظروف گياهي استفاده كرد.

همچنين ظروف گياهي گران بوده و مقرون به صرفه نيست وقيمت آنها بايد تعديل گردد.

وي با اشاره به اينكه بالابودن قيمت ظروف گياهي مي توان از ظروف دائمي استفاده كرد، خاطر نشان كرد: مي توان ظروف گياهي را در حد بسيار زياد توليد نموده تا قيمت آن كاهش پيدا كند ويا اينكه جلوي توليد ظروف پلاستيكي گرفته شود./ل
گزارش از: هراتيان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار