اين كشيش در ازاي دادن سيگار و برخي مايحتاج اوليه مانند صابون و شامپو و شانه به زندانيان، روابط غيراخلاقي از آنان مطالبه مي كرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، واتیکان در سال 2012 زیر شدیدترین حملات رسانه ای و فشار افکار عمومی قرار داشت چراکه دهها مورد شکایت و پرونده درباره اقدامات خلاف عفت و غیراخلاقی کشیش های در سراسر دنیا تشکیل و اعلام شد.

در جدیدترین نمونه از این موضوع، يك كشيش كاتوليك مستقر در بزرگترين زندان ايتاليا به اتهام فساد اخلاقي بازداشت شده است.اين كشيش در ازاي دادن سيگار و برخي مايحتاج اوليه مانند صابون و شامپو و شانه به زندانيان، روابط غيراخلاقي از آنان مطالبه مي كرد.

اين كشيش به نام آلبرتو بارين که 51 ساله سن دارد سه شنبه شب بازداشت شد. مقامات پليس اعلام كرده اند اين كشيش دست‌كم شش زنداني مرد را كه همگي از زندانيان غيرايتاليايي بودند و به سبب ارتكاب جرائم كوچك به زندان افتاده بودند، مجبور كرده بود در دفترش يا مكان هاي ديگر در زندان «سان ويتوره» در ميلان روابط غيراخلاقي با او برقرار كنند.



در ‪ ۲۰۸‬ زندان ايتاليا ‪ ۵۸‬هزار و ‪ ۶۳۶‬ زنداني نگهداري مي‌شوند درحالي كه گنجايش آنها ‪ ۴۳‬هزار و ‪ ۳۲‬نفر است. در زندان سان ويتوره ميلان روزانه ‪ ۵۰‬نفر زنداني مي‌شوند كه سه چهارم آنها خارجي هستند.

آلبرتو به عنوان یکی از افرادی به شمار می رود که قرار بوده زندانیان را با موعظه ها و سخنان خود متنبه کند.

این اتفاق خشم بسیاری از نهادهای مدافع حقوق بشر را به همراه داشته است اما به خاطر نفوذ بالای واتیکان در ایتالیا، بسیاری از اعتراضات این گروهها در رسانه ها مطرح نمی شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار