حسين گروسي در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: طي چندين سال گذشته، صنعت خودرو کشور وابستگي شديدي به شرکت هاي فرانسوي همچون پژو و رنو داشته به طوري که هم اکنون بخش قابل توجهي از بازار ايران در دست محصولات خانواده پژو است.
وي ادامه داد: خودروسازان کشور بايد بيش از گذشته از توانايي طراحي، مهندسي و توليد قطعات داخلي بهره ببرند.
گروسي تصريح کرد: همچنين به غير از شرکت هاي فرانسوي، گزينه هاي همکاري متعددي در حوزه کشورهاي آسيايي براي خودروسازان وجود دارد که بايد بيشتر به آن توجه کنند.
اين عضو کميسيون صنايع و معادن اظهار داشت: اگر به جاي پژو، شرکت هاي خودروسازي ژاپني، کره اي و چيني طرف قرارداد خودروسازان داخلي باشند به سبب استهلاک کمتر و کم مصرف بودن محصولات سود بيشتري براي کشور به همراه خواهد داشت.
گروسي با تاکيد بر توسعه خودروهاي ملي و بهره گيري از طراحي هاي داخلي اظهار داشت: اکنون زمان آن رسيده که صنعت خودروي کشور هر چه بيشتر از توانايي داخلي بهره گيرد و با همکاري شرکت هاي آسيايي، محصولات جديدي بر روي 6 پلت فرم طراحي شده سايپا و ايران خودرو به بازار ارايه دهد./ک