"سرگئ لاوروف'"، وزیر امور خارجه روسیه از برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و حماس استقبال و ابراز امیدواری کرد تا دور جدید مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان هرچه زودتر آغاز شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  لاورف در دیدار با دیپو مونی وزیر امور خارجه بنگلادش در مسکو ، از آتش بس غزه به شدت استقبال کرد.

دو طرف در مسکو درباره موضوعات مهم بین المللی گفتگو کردند.

لاوروف افزود : ما خوشحالیم که فلسطینی ها و اسرائیل در زمینه برقراری آتش بس به توافق رسیده اند. در عین حال آتش بس به تنهایی نمی تواند به ما اطمینان خاطر بدهد و دو طرف باید به شکلی مثبت تر به روابط دو جانبه خود رسیدگی کنند. همه راه حل ها برای کشمکش کشورهای عرب و اسرائیل فقط می تواند از طریق گفتگوی فلسطینی ها و اسرائیل بدست بیاید.

لاوروف همچنین تاکید کرد : گروه میانجی گر صلح خاورمیانه موسوم به گروه چهار جانبه باید با برگزاری نشست هایی در سطوح وزیران ، اسرائیل و فلسطینی ها را به مذاکرات صلح باز گرداند و روند صلح را تسهیل کند.

وزارت امور خارجه روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در چهاردهم نوامبر ، پیوسته از دو طرف خواسته است همچنان خویشتنداری و همه اقدامات مسلحانه را متوقف کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار