وی در ادامه افزود: در صورتی فرآیند یادگیری دانش آموزان با موفقیت همراه است که تغییری در نوآموز ایجاد شود.
این دکترای روانشناسی همچنین گفت: تغییرات لحظه ای و آنی و کوتاه مدت در یادگیری اهمیت ندارد، باید فرآیند یادگیری اهمیت ندارد، باید فرآیند یادگیری نسبتا پایدار باشد، در واقع بهترین نوع یادگیری فهمیدن مطلب است در حفظ کردن دروس.
مطالب یادگیری باید در حد توانایی کودک باشد
دکتر ابراهیمی مقدم با تاکید بر اینکه مطالبی که کودکان می آموزند، باید در حد توانایی یادگیری کودک باشد گفت: شناخت استعداد و توانایی کودکان، اهمیت ویژه ای در میزان یادگیری دارد.
وی در ادامه با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی گفت: میزان شیوع ناتوانی در یادگیری در سراسر جهان تنها 5% است که این نسبت در پسران پیش از دختران است و این نسبت در کودکان ایرانی، به نسبت 3 به 1 در نسبت پسران به دختران است.
اغلب کودکانی که مشکل یادگیری دارند، بهره هوشی با لايي دارند
این دکتری روانشناسی با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکانی که دچار ناتوانی در یادگیری هستند دارای بهره هوشی متوسط با بالاتر هستند افزود: والدین باید جهت پیشگیری از ناتوانی در یادگیری در حوره های تحصیلی بالاتر، علت اشکال در یادگیری را در دوره ی دبستان با کمک روان شناسی، شناسایی کنند.
ابراهیمی مقدم در پایان یاد آور شد: علایم مشکلات یادگیری در کودکان دبستانی به صورت مشکل در ارتباط برقرار کردن بادیگران، مشکل در روخوانی و نوشتن دیکته بروز می کند، در صورت بروز این مشکلات باید هر چه سریع تر در جهت علت یابی این مشکل اقدام کرد./ع2