استاندار اصفهان گفت: دين اسلام دعوت به صلح، دوستي و برادري ، برابري و همچنين گسترش تعاملات جهاني مي كند و ما نيز به دنبال ترسيم حوزه تمدني خود از اين نوع هستيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ،  عليرضا ذاكر اصفهاني امروز در ديدار با اساتيد دانشگاه و اصحاب رسانه كشور روماني با بيان اينكه اصفهان از لحاظ تاريخي و جغرافيايي و همچنين فرهنگ و هنر داراي ظرفيت هاي متعدد است، آشنايي با تاريخ و فرهنگ اصفهان را بسيار حائز اهميت عنوان كرد.

وي در ادامه به موضوعات روز و تحولات سياسي در نظام بين الملل اشاره كرد و افزود: بايد درك منطقي تر و عالمانه تري از آنچه كه در حال وقوع است داشته باشيم.

استاندار اصفهان با اشاره به انقلاب هاي خاورميانه اظهار داشت: آنچه كه بيشتر در اين انقلاب ها به چشم مي خورد، اين است كه اين انقلاب ها ريشه در اسلام دارند و يك نوع بازگشت به خويش و بازگشت به هويت تاريخي و اسلامي در اين كشورها به چشم مي خورد.

وي ادامه داد: نقاط مشتركي كه بين شيعه و اهل سنت وجود دارد عاملي در جهت انسجام بخشي مسلمانان شده است و امروز جهان بعد از گذشت عصر مدرن خود به يك مرحله ي تاريخي رسيده است كه مي تواند نقطه ي عطفي براي تاريخ آينده باشد.

ذاكر اصفهاني مخالف آمريكا با ايران در مورد انرژي هسته اي را بهانه اي بيش ندانست و افزود: اين اختلافات ريشه در مناسبات ديني دارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: دين اسلام دعوت به صلح و دوستي، برابري، برادري و گسترش تعاملات جهاني مي نمايد و ما نيز در اين عصر به دنبال ترسيم حوزه تمدني خود از اين نوع هستيم. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.