وزیر راه و شهرسازی گفت: 4 میلیون و 120 هزار واحد مسکونی در دولت نهم و دهم در دست احداث بوده که تعدادی از آنها تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

علی نیکزاد در حاشیه مراسم عزاداری مردم اردبیل در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: تا ابتدای امسال یک میلیون و 750 هزار واحد از این تعداد افتتاح شده بود.

وی گفت: امسال نیز 1.5 میلیون واحد شهری و روستایی افتتاح می‌شود که در هفت ماه امسال بخشی از آنها افتتاح شده و بخش دیگری نیز در حال افتتاح است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: این واحدهای مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر، شهری و روستایی و بافت فرسوده است.

نیکزاد گفت:‌ براساس آخرین سرشماری سال 90 برای نخستین بار در کشور در طول 60 سال گذشته تعداد واحدهای مسکونی کشور، اسکان یافته و خالی به مرز 21 میلیون و 600 هزار واحد رسید؛ در حالی که تعداد خانوارهای کشورمان 21 میلیون و 200 هزار خانوار بوده که با تدبیر دولت واحدهای مسکونی ما از تعداد خانوارها بیشتر شده است.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: در سال 85 در استان اردبیل یک میلیون و 229 هزار نفر جمعیت داشتیم که در قالب 285 هزار خانوار در 258 هزار واحد مسکونی سکونت داشتند.

نیکزاد افتتاح و تحویل این تعداد واحد مسکونی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: امیدواریم همین روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی افزود: قرار نیست مسکن‌های مهری که در گذشته احداث شده با افزایش قیمت مواجه شوند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: هنوز توافقی برای افزایش قیمت مسکن مهر صورت نگرفته و مردم نباید به شایعات توجهی داشته باشند و در این زمینه نگرانی برای آنها به وجود آید.

این مسئول کشوری با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر متناسب با تنظیم بازار صورت می‌گیرد، تاکید کرد: ما با محاسبه قیمت زمین، تسهیلات، خدمات فنی و مهندسی، دستمزد و مصالح تغییر قیمت‌های احتمالی را اعلام خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی می‌شود، گفت: از سال 85 که رئیس جمهور دستور داده‌اند سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی شود تحقق این امر در اولویت قرار گرفته و ما آثار آن را در استان‌های زلزله‌زده به صورت آشکار می‌بینیم./ب

برچسب ها: اردبیل ، واحدهای ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.