جامعه بايد از نظر فرهنگي، مادي و اجتماعي به گونه اي عمل كند كه شرايط رشد ايده آل براي كودكان فراهم شود.

هادي خورشاهيان، نويسنده كودك و ادبيات نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: نشر كتابهاي كودك در سالهاي اخير به تناسب تبليغات و اتفاقات صورت گرفته در سطح جامعه روند طبيعي خودش را طي كرده است.
وي ادامه داد: كيفيت و كميت بالا و پايين شده ولي در ميزان انتشار تغييرات چنداني ايجاد نشده است، البته ناگفته نماند كه قضيه كاغذ هم در اين زمينه تأثير گذار بوده و طبيعتاً ميزان انتشار را تا حدي پايين آورده است.
خورشاهيان در زمينه تأثير ادبيات بررشد عاطفي كودكان گفت: ادبيات بر رشد عاطفي كودكان تاثيرات بسزايي دارد و حتي فيلمي كه كودكان نگاه مي‌كنند از ادبيات نوشتاري گرفته شده است.
وي اظهار داشت: ضمن اينكه خانواده بر رشد عاطفي كودكان تاثير بالايي دارد، شاعران و نويسندگان نيز بايد با روحيات كودكان و نوجوانان آشنايي بيشتري پيدا كنند تا با ارائه نوشته هاي خوبي در اين زمينه به رشد عاطفي كودكان كمك كنند.

خورشاهيان ادامه داد: ما يك بستر اجتماعي داريم كه همه در آن دخيل هستيم، بنابراين بايد كل جامعه از نظر فرهنگي، مادي و اجتماعي به گونه‌اي عمل كند كه شرايط رشد ايده آل براي كودكان و نوجوانان فراهم شود.
وي در زمينه انتشار كتاب كودك در ايران در مقايسه با ساير كشورها گفت: واقعيت امر اين است كه در ايران نسبت به بسياري از كشورهاي ديگر شاعر و نويسنده زيادي داريم ولي متاسفانه در زمينه ادبيات كودك و نوجوان جايگاه خاصي نداريم ولي ترجمه هاي خوبي در اين راستا انجام مي شود. /ص
برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، ترجمه ، عاطفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار