يکي از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطين گفت: موشک‌های فجر 5 و فجر 3 معادلات بین‌المللی و آینده جنگ را تغییر داده و در نهایت رژیم صهیونیستی را مجبور به سازش کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پس لرزه‌های جنگ 8 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه با حضور شیخ خضر حبیب از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطين و رضا امیری مقدم کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری بررسی شد.

در ابتدای برنامه شیخ خضر حبیب طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به پرسش اول مجری برنامه که از وی درباره علت پیروزی غزه پس از 8 روز پرسید گفت: مقاومت در برابر استکبار به پیروزی بزرگی دست یافته بنابراین عوامل مختلفی در پیروزی مقاومت نقش داشته است.

وی با بیان این که مقاومت و ملت فلسطین این پیروزی را به تمام ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی تبریک می‌گویند، افزود: امروزه رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای فلسطین حمله کرده و ما نیز پاسخ قاطعی را با موشک‌های فجر 5 به تجاوزات این رژیم جعلی دادیم تا پیروزی امروز مقاومت چشم‌گیر باشد.

خضر حبیب يادآور شد: بیش از دو میلیون اسرائیلی به دلیل پرتاب موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌ها فرار کرده بودند.


*رژیم صهیونیستی از اتحاد و وحدت ملت فلسطین شگفت زده شد


این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی با بیان این که دشمن از اتحاد ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه شگفت زده شده بود، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از اتحاد و وحدت ملت فلسطین ترسید به همین دلیل برنامه‌های طراحی شده خود را برای جنگ نتوانست به مرحله اجرا بگذارد.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در پیروزی مقاومت دخیل هستند، گفت: ملت و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از مقاومت فلسطین حمایت کرده بنابراین باید گفت آن‌ها در پیروزی مقاومت و ملت فلسطین شریک هستند.


* پیروزی‌های بزرگتری تا آزادی کامل فلسطین در راه است


خضر ابراهیمی ادامه داد: ما به عنوان مقاومت و ملت فلسطین در جنبش جهاد اسلامی این پیروزی را به تمامی امت‌های آزاده جهان و کشورهای عربی و اسلامی تبریک می‌گوییم بنابراین باید گفت که پیروزی‌های بزرگتری تا آزادی کامل فلسطین در راه است.

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی با اشاره به این که رژیم اشغالگر صهیونیستی به زودی نابود خواهد شد، بیان کرد: اسرائیل بر مبنای تخریب و کشتار بنا شده است به طوری که نمی‌تواند پایدار بماند و ان شالله به زودی نابود خواهد شد .

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نه تنها دشمن ملت فلسطین است بلکه دشمن تمامی کشورهای عربی و اسلامی محسوب می‌شود، گفت: جنگ غزه جنگ امت‌های اسلامی و عربی است و تمامی امت‌ها باید به وظیفه خود در مقابله با این رژیم جعلی عمل کنند.


*رژیم صهیونیستی باید از روی نقشه جغرافیا پاک شود


خضر حبیب با تاکید بر اینکه باید رژیم صهیونیستی را از روی نقشه جغرافیا پاک کرد، اظهار داشت: ان شالله ملت فلسطین پیروزی‌های بزرگتری را برای کشورهای عربی و اسلامی به ارمغان خواهد آورد.

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی با اشاره به وجود احادیث مختلف حضرت محمد صلي الله درباره پیروزی مسلمانان گفت: گروه‌های کوچک مسلمانان به گروه‌های کفار پیروز خواهند شد.

وی با اشاره به این که مقاومت، سرزمین‌های فلسطین را به آغوش کشورهای عربی و اسلامی باز خواهد گرداند، افزود: برای تحقق این موضوع کشورهای عربی و اسلامی نباید فقط نظاره گر باشند بلکه باید به وظیفه خود در قبال ملت مظلوم فلسطین عمل کنند.

خضر حبیب گفت: ما از تمامی کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم تا مانند ایران با حمایت‌های نظامی و مالی برای پیروزی ملت فلسطین اقدام کنند تا این ملت به پیروزی حقیقی دست یابد.


*طرح‌های رژیم صهیونیستی در مقابل ملت فلسطین شکست خورده است


وی با اشاره به این‌که مقاومت و مردم غزه در تمامی درگیری‌ها رژیم صهیونیستی را مجبور به شکست و عقب نشینی کرده است، بیان کرد: طرح‌های رژیم جعلی صهیونیستی در مقابل ملت فلسطین و پایداری آن‌ها شکست خورده است .

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگر مبني بر اينکه پیروزی غره چه تاثیری بر روی معادلات منطقه‌ای گذاشته است؟ گفت: رژیم صهیونیستی از تمام توان خود برای درهم شکستن مقاومت استفاده کرده است اما مقاومت رژیم صهیونیستی را در کمتر از 8 روز مجبور کرد تا واقعیت صحنه را بپذیرد به گونه‌ای که ایهود باراک به عنوان جنایت‌کارترین فرمانده نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از دنیاي سیاست فاصله می‌گیرد اگر چه وی همیشه یک جنایتکار و نظامی بود.


*کناره گیری "ايهود باراک" از مناسبات سیاسی بزرگترین پیامد جنگ 8 روزه است


وی با بیان این که پیروزی غزه و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 8 روزه پیامدهای زیادی را در زندگی سیاسی شخصیت‌های رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت، افزود: یکی از پیامدهای این جنگ کناره‌گیری ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از مناسبات سیاسی بود بنابراین این موضوع دلیل واضحی بر شکست رژیم صهیونیستی و موسسات نظامی به شمار می‌آید.

خضر حبیب خاطر نشان کرد: مقاومت فلسطین در تمام درگیری‌های خود با رژیم صهیونیستی پیش روی کرد و آن‌ها را شکست داد.

وی با بیان این که در سال 2006 مقاومت اسلامی در لبنان طرح‌های رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کرد، گفت: ملت فلسطین و مقاومت با پایداری و حمایت‌های بی دریغ ایران مانع از پیروزی این دشمن ظالم شد.

خضر حبیب افزود: این رژیم جعلی درصدد بود تا از این جنگ در انتخابات آینده بهره‌برداری کند اما نتیجه عکسی برایش رقم خورد.

وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی، کودکان، زنان و افراد مسن را در فلسطین بدون هیچ‌گونه تحرمی می‌کشت، اظهار داشت: جهانیان باید در مقابل این رژیم جعلی و جنایت‌کار بایستند و مقابله کنند زیرا این رژیم تنها برای ملت فلسطین خطرناک نیست بلکه برای تمامی جهان و انسانیت خطرناک است.

این رهبر ارشد جهاد اسلامی با اشاره به  ورود وزرای خارجه فرانسه، آلمان و آمریکا و هم چنین دبیر کل سازمان ملل متحد به تل آویو گفت: تمام غرب و استکبار جهانی برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تل آویو آمدند اما نتوانستند رعب و وحشتی را در دل مقاومت ایجاد کنند بنابراین مقاومت تا آخرین روز موشک‌های فجر 5  و گراد را به سرزمین‌های اشغالی به ویژه به تل آویو شلیک کرد.

خضر حبیب ادامه داد: این رژیم جعلی بقای خود را در جنگ و کشتار مردم فلسطین می‌داند.

وی تصريح کرد: آمریکا برای جلوگیری از نابودی اسرائیل تمام تلاش خود را به کار بست تا مانع از پیشروی جنگ شود بنابراین هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا به تل آویو آمد و توافق‌نامه صلح را اجرایی کرد.


*سفر وزرای خارجه دول غربی به تل‌آويو برای حفظ آبروی از دست رفته اسرائیل بود


این رهبر جنبش جهاد اسلامی با بیان این که مقامات کشورهای غربی و دبیر کل سازمان ملل متحد محبوبیتی در میان ملت فلسطین ندارند، اظهار داشت: بان‌کی‌مون،‌ هیلاری کلینتون و دیگر وزرای خارجه کشورها به منطقه آمدند تا مانع از نابودی این رژیم و آبروی از دست رفته آن‌ها شوند.

خضر حبیب در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه که از وی پرسید شما به عنوان یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی چه انتظاری از کشورهای عربی اسلامی دارید، بیان کرد: کشورهای غربی پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند این در حالی است که کشورهای عربی و اسلامی حتی یک فشنگ هم در اختیار مقاومت برای دفاع از کیان فلسطین قرار نمی‌دهند.

وی افزود: جای تاسف است که کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.


*رژیم صهیونیستی خط مقدم کشورهای غربی در مقابله با کشورهای عربی و اسلامی است


این رهبر جنش جهاد اسلامی با بیان این که رژیم صهیونیستی خط مقدم کشورهای غربی در مقابله با کشورهای اسلامی است، افزود: کشورهای عربی و اسلامی دولت‌های ضعیفی هستند که رابطه خوبی را با مسئله جهان عرب و جهان اسلام ندارند بنابراین باید گفت که کشورهای عربی از زمان‌های قدیم مرده و نابود شده‌اند.

وی با اشاره به این که کشورهای عربی طرح و برنامه‌ای در سرزمین‌های فلسطین ندارند، ادامه داد: دول عربی فقط نظاره‌گر هستند و در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نشسته اند و اقدامی انجام نمی‌دهند.


*مواضع کشورهای عربی در حمایت از فلسطین ضعیف است


خضر حبیب با اشاره به حمایت برخی از کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مواضع رسمی کشورهای عربی در حمایت از فلسطین ضعیف است.

وی ادامه داد: از تمامی کشورهای عربی و اسلامی تقاضا داریم تا از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی با بیان این که رژیم صهیونیستی طرح کشورهای غربی در منطقه است، گفت: کشورهای غربی از این رژیم دفاع می‌کنند تا به اهداف خود در کشورهای عربی و اسلامی دست یابند.

در ادامه این برنامه رضا امیری مقدم کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه پیرامون پس لرزه‌های جنگ 8 روزه غزه گفت: رژیم صهیونیستی فاقد پایگاه در منطقه است بنابراین با تهدیداتی که هر روزه به اشکال مختلف به سراغ این رژیم می‌آید راهی جز حمله و کشتار مردم بی‌گناه باقی نمانده است.


*رژیم صهیونیستی درصدد شکستن اراده ملت ایران بود


وی با اشاره به عملیات کور رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان ایرانی گفت: این رژیم جعلی درصدد بود تا اراده ملت ایران را در هم بکشند.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی تهدیدی را که در حوزه عربی از بین رفته می‌دانست دید که دوباره به خانه اول خود باز گردیده است.


*رهبران رژیم صهیونیستی از بیداری اسلامی نگران هستند


امیری مقدم با بیان این که در عمق مواضع رهبران رژیم صهیونیستی می‌توان نگرانی را پيرامون بیداری اسلامی مشاهده کرد، گفت: امروزه اسلام گرایی در کل حوزه خاورمیانه نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که بیداری اسلامی معادلات منطقه را تغییر داده است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی با بیداری اسلامی صورت گرفته مشاهده کرد که تهدید دوباره به کنار مرزهای خود بازگشته است بنابراین رژیم صهیونیستی تن به جنگ 8 روزه داد زیرا تهدید یعنی بیداری اسلامی را دوباره در مرزهای خود مشاهده کرد.

امیری مقدم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و دول غربی می‌دانستند که غزه و مقاومت به سلاح‌هایی با کیفیت بالا مجهز شده که با گذشته متفاوت است بنابراین کارخانه‌ای را در سودان مورد هدف قرار دادند زیرا فکر می‌کردند این سلاح‌ها در آن جا تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که غزه دارای پایگاه مردمی است که با افکار عمومی دنیای عرب و اسلام هم سو است، افزود: رژیم صهیونیستی با وقوع بیداری اسلامی درصدد بود گربه را دم حجله بکشد و به غزه حمله کرد که نتایج سویی را برای آن‌ها به دنبال داشت.


*موشک‌های فجر 5 معادلات بین‌المللی را تغییر داد


این کارشناس ارشد خاورمیانه در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه که از وی پرسید چرا رژیم صهیونیستی زمانی که مقاومت اعلام کرد موشک‌های فجر 5 و گراید و هم چنین فناوری ساخت موشک‌ها را ایران به آن‌ها داده است سکوت پیشه کرد، گفت: موشک‌های فجر 5 و فجر 3 معادلات بین‌المللی و آینده جنگ را تغییر داده  و در نهایت رژیم صهیونیستی را مجبور به سازش کرد.

امیری مقدم با اشاره به این که ایران به صراحت انتقال فناوری ساخت موشک‌ها را به غزه اعلام کرد، گفت: رسانه‌های غربی و رژیم صهیونیستی در قبال این موضوع سکوت پیشه کرده‌اند به طوری که این موضوع بازتاب گسترده‌ای را نداشت.

وی اظهار داشت: کشورهای غربی از خاورمیانه به عنوان کلید تصرف دنیا نام می‌برند بنابراین در این قضیه سکوت کردند و فلسطین با سرافرازی از ارسال موشک‌های ایرانی به غزه خبر داد.


*جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مقاومت است


این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با بیان این که در طول 33 سال گذشته از وجوهات شرعی مردم به آرمان فلسطین کمک می‌شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مقاومت است بنابراین رژیم صهیونیستی روزی که به مصلحتش بود ایران را به بر هم زدن صلح خاورمیانه متهم می‌کرد اما اکنون مصلحت بر این است که ایران در این پیروزی نقشی ندارد.

وی جنگ اسرائیل و فلسطین را جنگ دو تمدن دانست و افزود: اسرائیل درصدد از بین بردن تمدن‌های اسلامی بود.

امیری مقدم یکی از دلایل آغاز جنگ علیه غزه را در این مسئله دانست که رژیم صهیونیستی احساس کرد امروزه سوریه به عنوان حلقه وصل مقاومت خود دچار مشکل شده و باید فرصت را مغتنم شمرد و به سراغ غزه رفت غافل از آن که مقاومت برنامه‌های متعددی دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رژیم ، صهیونیستی ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار