مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت‌های حماسی واقعه عاشورا به‌دلیل وجود مؤلفه‌های بی بدیل امکان مناسبی برای تولید آثار فاخر حماسی در گستره ادبیات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حسین گنجی در نشست هماهنگی برگزاری سوگواره ی سراسری خون و خورشید گفت: یکی از ابعاد مهم پژوهش در فرهنگ عاشورا بعد حماسی و اسطوره‌ای آن است.

وی گفت: ظرفیت‌های حماسی واقعه عاشورا به‌دلیل جنبه‌های عدالت طلبانه و وجود شجاعت، مظلومیت و جهاد امکان مناسبی برای تولید آثار فاخر حماسی در گستره ادبیات است.

گنجی افزود: شخصیت محوری، اندیشه و حادثه از جمله اساسی ترین مباحث ادبیات است و این سه موضوع در حادثه عاشورا در اوج است.

وی گفت: در واقعه عاشورا، همه نوع شخصیتی وجود دارد و با تنوع سنی و جنسی به صورتی متفاوت و با جایگاهی متفاوت مواجه هستیم.

گنجی به عظمت کار امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: عظمت کار اباعبدالله الحسین (ع) را بدون شک هیچ کسی تا به حال نتوانسته است در هیچ قالبی ارائه دهد.

حسین گنجی معرفت، آگاهی و بینش در نهضت امام حسین (ع) را نشان از اطمینان در ایثار خواند و گفت: عاشورا شاهکار خلقت خدواند در طول تاریخ بشریت است که از هبوط انسان تا زمان حاضر شکل گرفته است.

وی گفت: آشناشدن با ابعاد مختلف نهضت حسینی برای شیعیانی که زیر بیرق این امام به عزاداری می نشینند مهم است چرا که این شناخت منجر به ایجاد ابعاد متفاوتی از عزداری و سیل خروشان و جوشان عزاداران حسینی شده است.

سوگواره ی خون و خورشید در چهار سال متوالی به صورت استانی و سال گذشته به صورت منطقه ای برگزار شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.