استاندار خراسان رضوی از پرداخت تسهیلات ‌به متقاضیان‌ ساخت‌و‌ساز در بافت‌های فرسوده‌ خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه ستاد ساماندهی و احیا بافت‌های فرسوده خراسان رضوی اظهارکرد :اگر چه با توجه به گستردگی و حجم متراکم فضاهای فرسوده موجود، نمی‌توان در کوتاه مدت شاهد پیشرفت چشمگیر فعالیت‌های عمرانی بود ولی می‌توان با تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه‌های عملیاتی و اجرایی به پیشرفت سریع‌تر آن کمک کرد.

وی افزود : تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط‌، باید در این امر مشارکت کرده و با تقسیم کار متناسب با وظایف خود، شهرداری را در این باره یاری رسانند.

فروزان‌مهر با بیان اینکه برای تسریع در اجرای این پروژه تامین منابع امری ضروری است خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت منابع دولتی نباید تامین آن را منوط به استفاده از تسهیلات و منابع دولتی و عمومی نمود چرا که شامل مرور زمان خواهد شد‌.

وی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی و استفاده از تمام ابزارهای قانونی در این راستا تصریح کرد: ایجاد ارزش افزوده مثبت در حوزه کاربری‌ها تاثیر به سزایی در جذب سرمایه‌های بخش‌های خصوصی و مردمی دارد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به پیگیری مصوبات ملی در این خصوص از دستگاه‌های متبوع خود اهتمام ویژه‌ای بورزند.

فروزان مهر به بانک‌های استان نیز توصیه کرد تا در پرداخت تسهیلات تکلیفی به متقاضیانی که مبادرت به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده می‌کنند اقدام کنند.

وی افزود: تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی و حرکت متناسب با جدول زمان‌بندی از جمله انتظارات مدیریت استان برای تسریع در احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده در سطح استان و به ویژه کلان شهر مشهد است.

در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر توسط متولیان امر ارایه شد.

برچسب ها: پرداخت ، وام ، به ، بافتهای ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.