تصویب 218 طرح کشاورزی در ماکو و تامین اعتبار طرحهای آبرسانی به 10 روستای چالدران اهم اخبار کوتاه امروز آذربایجان غربی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حمیدرضا احمدیان فرماندار از تصویب 218 طرح در کاروه توسعه کشاورزی این شهرستان از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد و گفت: در این راستا تعداد45 طرح با اعتبار 19 هزار و 264 میلیون ریال در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد نه طرح به مبلغ یک هزار و 473 میلیون ریال توسط بانک کشاورزی در شرف انعقاد قرارداد هستند، ادامه داد: بر اساس هماهنگیهای انجام شده تعداد 9 طرح به مبلغ یک هزار و 300 میلیون ریال توسط بانک کشاورزی پرداخت شده و مجریان و علاقمندان طرحهای کشاورزی می توانند برای استفاده و بهره مندی از تسهیلات بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی مراجعه و طرحهای خود را ارائه کنند.

تامین اعتبار اجرای طرح آبرسانی به 10 روستای چالدران

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چالدران گفت: درصد بهره مندی جمعیت روستایی شهرستان چالدران از آب آشامیدنی 87 درصد است.

یدالله بی صبر اظهار داشت: در سال جاری با تامین آب شرب روستایی 9 روستای شهرستان چالدران درصد بهره مندی جمعیت روستایی شهرستان از آب آشامیدنی به 87 درصد رسیده این درحالی است که میانگین بهره مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی 77.8 درصد است.

وی به پروژه های اجرا شده آبفای روستایی چالدران در سال 91 اشاره کرد و افزود: علیرغم نبود اعتبار آب شرب روستاهای قرنقو، جگنلو، قزلبلاغ، مادلو، جمال کندی، مجتمع آرخشان و قهرمان کندی، ساری اوجاق، وکیل و سگریک با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال تامین شده است.

وی کل جمعیت روستایی شهرستان چالدران را بیش از 29 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال 91 بیش از 2 هزار و 600 نفر از پروژه های اجرایی آبفای روستایی شهرستان چالدران بهره مند شده اند.

بی صبر در ادامه به عملیات احداث شبکه و خط انتقال در حدود 27 هزار و 834 متر و همچنین مخزن بتنی احداث شده در حجم 320 مترمکعب در طول سال 91 اشاره کرد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان چالدران یادآور شد: جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان چالدران 25 هزار و 373 نفر است که 100 درصد این روستاها از آب شرب سالم بهره مند هستند./ع

برچسب ها: چالدران ، کشاورزی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.