نوجوانانی که معتاد به پیامک هستند نه اهل دود و دم هستند و نه مشکل روانی دارند آنها تنها قربانی تکنولوژی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این روزها هم تلفن همراه دارند از بچه ها گرفته تا سالخورده ها، داشتن تلفن همراه خیلی کارها را راحت کرده اما برای بعضی از افراد تلفن همراه به یک دوست تبدیل شده که بیشتر وقت خود را صرف پیامک زدن با آن می کنند.

یک آسیب شناس در رابطه با اعتیاد پیامکی گفت: اعتیاد پیامکی یکی از ناهنجاری های رفتاری مهم به شمار می آید این اعتیاد که بیشتر در نوجوانان و جوانان رواج دارد باعث شده کاربران تلفن همراه زمان زیادی را صرف ارسال پیامک های بی محتوا کنند که در پایان جز پشیمانی و خستگی نتیجه ای ندارد.

وی افزود: بسیاری از افراد به ویژه جوانان به دلیل مشکلات عاطفی و شخصیتی مایل به برقراری ارتباط رو در رو و کلامی با دیگران نیستند و چنانچه بیش از حد سرگرم نامه نگاری و چک کردن پیام کوتاه خود شوند این مشکلات عاطفی در آنها تشدید می شود.

وی اظهار داشت: این وابستگی برای جوانان اضطراب، حواس پرتی در کلاس نمره نیاوردن، آسیب ناشی از فشار مکرر و محرومیت از خواب، کاهش اعتماد به نفس، مشکلات گوارشی، وسواس فکری و سایر اختلالات روحی و روانی منجر می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتیاد به پیامک ممکن است توان ذهنی افراد را کاهش دهد وقتی شخصی به ارسال یا دریافت پیامک معتاد می شود پیوسته گمان می کند که زنگ دریافت پیامک تلفن همراهش به صدا درآمده است اما با مراجعه به گوشی شخصی پی می برد که اشتباه کرده است تکرار این رفتار سبب کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود.

گفتنی است، به خاطر داشته باشید که تلفن های همراه تنها ابزارهایی برای ساده تر کردن زندگی ما هستند و نباید به اسباب بازی تبدیل شوند که زمان زیادی را صرف آن می کنید تلفن همراه نباید جایگزین ارتباطات ما در دنیای واقعی شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار