رییس مجمع مشورتی کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانها، از محدود کردن و به بازی گرفتن اختیارات شوراهای شهر ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مرتض طلایی در بیست و نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها که در کرمانشاه برگزار شد،با ابراز تاسف از محدود کردن و بازی کردن با اختیارات شوراهای اسلامی شهرها اظهار داشت: به جای اینکه از پایه شوراها را تقویت کنیم و اقدام به تشکیل شورای محله کنیم، جای تاسف دارد که با اختیارات شوراها بازی می شود.و مسئولین باید با اینگونه کارها برخورد کنند.

وی گفت: سبک زندگی موضوع مهمی است که باید نگاه علمی به آن شود و بررسی گردد که چه عواملی موجب تغییر آن می گردند و تاکید رهبر را در زمینه ارتقا و توجه به سبک زندگی و ارائه الگوی ایرانی اسلامی را نشان دهنده عمق و اهمیت این موضوع عنوان کرد که تغییراتی در سبک زندگی جامعه ایجاد شده که اگر این تغییرات مدیریت و آسیب شناسی نگردد می تواند آسیب رسان باشند.

طلایی در ادامه با بیان اینکه در اجلاس های قبلی کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلان شهرها موضوع خانواده همواره مطرح گردیده، تاکید و فرمایشات رهبری را در این زمینه موجب پرداختن جدی به مسئله خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: با فرمایشات رهبری اکنون راحتر می توانیمنگرانی خود را در رابطه با وقوع زلزله طلاق و آسیب های اجتماعی در جامعه ابراز کنیم.

وی تصریح کرد: با وقوع زلزله ای در یک نقطه کشور تمامی افراد جامعه بسیج می گردند و رسانه ها فعال می گردند، اما افزایشآمار طلاق زلزله ای است که کمتر به آن پرداخته شده است.

طلایی با ابراز نگرانی از وقوع طلاق در خانواده های مذهبی، ابراز داشت: متاسفانه قبح این مسئله حتی در خانواده های مذهبی هم شکسته شده و ما شاهد موارد طلاق در این خانواده ها نیز هستیم.

به گفته طلایی باید در این زمینه بسیج عمومی در جامعه شکل گیرد و در خصوص عواقب طلاق، پیامدها و حواشی آن به جامعه هشدار داده شود.

وی افزود: باید بدانیم که فروپاشی یک خانواده به منزله فروپاشی جامعه است و باید سعی کنیم با فرهنگ ملی و دینی مان در این زمینه عمل اثر بخشی در جامعه داشته باشیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، طلاق ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.