رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول از ورود ضریح امام حسین(ع) به این شهرستان در روز 18 محرم مصادف با 13 آذر ماه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی اظهار داشت: همزمان با روز 18 محرم ضریح امام حسین(ع) به شهرستان دزفول وارد می‌شود و به این دلیل باید مقدمات کار را برای این مهم فراهم کرد تا بتوان استقبال باشکوهی از این ضریح مطهر برگزار کرد.

وی با اشاره به مشخصات این ضریح مطهر افزود: در این ضریح مطهر بیش از 12 تن نقره به کار رفته است  و برای ساخت آن 45 میلیارد ریال از نذورات مردمی هزینه شده است.

قاضی‌دزفولی درباره تحویل این ضریح به کشور عراق خاطر نشان کرد: قرار است پس از گذر از همه شهرهای کشور از مرز شلمچه این ضریح به کشور عراق تحویل داده شود.

این مسئول تاکید کرد: این ضریح قرار است از سوی شهرستان اندیمشک به دزفول وارد شود و در مسیر این ضریح نیز قرار است ایستگاه‌های صلواتی متعددی برپا شود.

* امامزاده رودبند محل استقرار ضریح امام حسین(ع)

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول بیان داشت: قرار شده که امام زاده رودبند شهرستان دزفول محل استقرار این ضریح برای زیارت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این امام زاده مرقد شهدای گمنام نیز وجود دارد و به این دلیل در کنار این ضریح در دزفول برنامه‌های متعدد فرهنگی برپا خواهد شد.

قاضی‌دزفولی تاکید کرد: باید در راستای برپایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در کنار این ضریح هیئت‌های مذهبی به برپایی برنامه بپردازند و در این باره باید سنگ تمام گذاشت.

ضریح فعلی امام حسین(ع) توسط فرقه اسماعیلیه هفت امام هندوستان ساخته شده و قدمت 75 ساله دارد و در شرایط کنونی ایران اسلامی این ضریح را ساخته و برای نصب به این کشور تحویل می‌دهد./ع
برچسب ها: ورود ، ضریح ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.