مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در مقوله فرهنگ کار باید به شاخص هایی از قبیل ارزشمند بودن، کار، ارزش درونی و بیرونی، احساس مفید بودن و سازمانی و میزان عدالت اجتماعی توجه کرد.

عباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در مقوله فرهنگ کار باید به شاخص هایی از قبیل ارزشمند بودن کار،‌ارزش درونی و بیرونی کار، احساس مفید بودن سازمانی، میزان عدالت سازمانی، میزان و تنوع نقش ها در روش های انجام کار و میزان پذیرش تغییرات و روش های کار جدید به عنوان شاخص های اصلی فرهنگ کار توجه جدی کرد.

وی افزود: در این راستا عواملی همچون ارزیابی عملکرد سازمانی و مشخص کردن کار مفید از غیر مفید، شناسایی و کنترل گلوگاه بیکاری پنهان، اندازه پذیر ساختن ساعات کار مفید از طریق شاخص سازی تشویق موثر افرادی که در ساعات کار مفید انجام می دهند، تفویض اختیار به کارکنان، مسئولیت خواهی در قبال کار و تدوین برنامه مشخص کاری برای کارکنان می تواند به ایجاد محیط کاری مطلوب بیانجامد و موجب تغییر در نگرش ها و رفتارهای کارکنان و فعالان اصلی کار و تولید شود.

مدیر کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان فارس خاطر نشان کرد: در این خصوص نقش نخبگان و پذیرش متغییر سخت کوشی در ارتقای فرهنگ کار از اهمیت به سزایی برخوردار است./ف

برچسب ها: فرهنگ ، کار ، تفویض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار