مدیرکل مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از تصویب سند تحکیم و تعالی جایگاه زن و بنیان خانواده در استان خبر داد و گفت: با مساعدت و همکاری مسئولان زمینه های اجرایی شدن این طرح در استان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ معصومه سادات جلیلی حسینی در شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: به منظور مطالعه، تحلیل و ارزیابی وضع موجود زنان و خانواده از سال 87 کمیته تخصصی سند تحکیم و تعالی جایگاه زن و بنیان خانواده در استان تشکیل شده است.

مدیرکل مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از تصویب سند تحکیم و تعالی جایگاه زن و بنیان خانواده استان در 29 آبان ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: این سند برای مساعدت مسئولان و فراهم شدن زمینه های اجرایی آن به شورای برنامه ریزی ارسال شده است.

جلیلی حسینی به اهداف این سند در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تعمیق باورهای دینی، ازدواج آسان، پایدار، بهنگام و آگاهانه، کاهش آسیب های خانواده و ارتقای سلامت، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی خانواده و ارتقای سلامت، بهداشت و ورزش از اهداف این سند است.

وی افزایش سطح دانش و بینش و تغییر رفتار خانواده، معرفی سیره نبوی و ائمه اطهار، پرورش و تربیت نسل صالح، افزتیش نرخ پایداری ازدواج، کاهش نرخ طلاق، ارتقای مشارکت اجتماعی مردمی در تسهیل امر ازدواج، توانمند سازی خانواده در راستای اشتغال و کارآفرینی و اصلاح باورهای نادرست بهداشتی رااز دیگر اهداف این سند برشمرد.

جلیلی حسینی در خصوص راهبردهای پیشنهادی اجرای سند تحکیم و تعالی جایگاه زن و بنیان خانواده تصریح کرد: رشد وتقویت فرهنگ عفاف و حجاب، ساماندهی وشناسایی بانوان مبلغ استان، ارائه الگوهای مشخص زن مسلمان و آموزش شیوه های فرزند پروری منطبق با ارزش های دینی از جمله این راهبردها است.

وی عنوان کرد: بر اساس این سند مشکلات بانوان بر اساس برنامه ای پنج ساله شناسایی و این سند اجرایی می شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بر مساعدت مسئولان استانی برای تسهیل در اجرایی شدن مفاد این سند تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن این سند تاثیر مثبتی بر کاهش آسیب های اجتماعی در استان خواهد داشت./ع

برچسب ها: سند ، تحکیم ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.