کارشناس فوتبال در ارتباط با کيفيت ليگ در نيم فصل اول، گفت: کيفيت ليگ در اين فصل بسيار پايين بود و دليل توجيه کننده آن، خروجي تيم ملي است و فوتبال و کيفيت ليگ ما سال به سال پايين مي آيد.

ابراهيم آشتياني کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: کيفيت ليگ امسال در نيم فصل اول که بسيار پايين بود و دليل آن هم خروجي تيم ملي است که ما براي رفتن به جام جهاني دست و بال مي زنيم و هرسال نسبت به سال قبل، ليگ ما دارد ضعيف مي شود. ضعيف شدن ليگ ما سه دليل عمده دارد که دليل اول آن حضور دلالان در فوتبال است و کم ريشه فوتبال را دارند قطع مي کنند و استعداد نوجوانان و جوانان، فوتبال پايه ما را مي سوزانند و نمونه آن نتايج تاسفبار تيم ملي نوجوانان و جوانان در چند سال اخير در مسابقات آسيايي و جهاني است که متاسفانه هيچ يک از اين افراد از جنس فوتبال نيستند.
دليل دوم، حضور مديران غير فوتبالي در باشگاه ها است که نمي توانند مديريت درستي انجام دهند.
در هيچ يک از زمينه ها، چه ترانسفر بازيکن، چه يافتن استعداد و موارد ديگر، سومين دليل آقايان سياسي هستند که به خاطر شهرت وارد فوتبال شده اند و هيچ گونه آنها را رها نمي کنند، به خصوص اينکه اکثرا در هيئت مديره يعني قلب يک باشگاه هستند و کاري هم نمي توانند براي باشگاه ها انجام دهند.
وي افزود: تا اين سه گروه در فوتبال ما هستند، ليگ بهتر از اين نخواهد شد و روز به روز افت خواهيم داشت.
وي در خصوص پديده بودن بازيکني در نيم فصل، گفت: پديده زماني به وجود مي آيد که به جوانان بها داده شود، ولي متاسفانه اکثر مربيان ما به جوانان ميدان نمي دهند و ما در اين فصل هيچ پديده اي را مشاهده نکرديم، اگر پديده داشتيم که مي توانستيم چند بازيکن لژيونر در تيم هاي خوب داشته باشيم.

*** فوتبال ما شانسي است

آشتياني در خصوص احتمال قهرمان شدن سه تيم بالاي جدول، گفت: تيم هاي بزرگ ما دچار نوسان هستند و نمي توان گفت کدام تيم روند رو به رشد دارد و اصلا قهرمان شدن در پايان فصل قابل پيش بيني نيست و قهرماني در ليگ ما کاملا شانسي است، زيرا همه چيز در فوتبال ما بستگي به شانس دارد.
وي در خصوص بالاآمدن تيم هايي مثل فولاد و ملوان، گفت: اگر اين دو تيم بتوانند تا پايان فصل در جايگاه خود بمانند، به آنها بايد تبريک گفت، زيرا با هزينه هاي کم و با وجود بازيکنان جوان کم تجربه، توانستند به اينجا برسند.
وي در ادامه بيان داشت: تيم هايي مثل فولاد، ملوان، نفت و فجر به جوانها روي آوردند، انشاءاله بتوانند در آينده آنها را ترانسفر کنند و از طريق آنها درآمدزايي کنند و بازيکنان اين تيم ها به جايگاه خود دست پيدا کنند.

*** مديريت رويانيان در خصوص مسائل مالي بسيار خوب بود

وي در خصوص مديريت باشگاه پرسپوليس، بيان کرد؛ مديريت باشگاه پرسپوليس در سالهاي اخير در مسائل مالي هميشه مشکل داشت و نمي توانستند بازيکنان خوبي را خريداري کنند، ولي خوشبختانه رويانيان بودجه خوبي را وارد باشگاه کرد و در اين فصل توانست بازيکنان باکيفيت خوبي را بخرد.
در رشته هاي ديگر ورزشي را وارد باشگاه کرد که اين خود مي تواند براي باشگاه يک جور درآمدزايي باشد و اميدوار هستم اين شرايط مداوم باشد و تا انتهاي دوران مديريت وي ادامه پيدا کند.

*** اشتباه ژوزه در نيم فصل تغيير مداوم ترکيب بود

وي در خصوص ژوزه در نيم فصل، گفت: ژوزه را کميته فني يعني من و پروين و چندتن از همکاران ديگر، با توجه به رزومه اش انتخاب کرديم، ولي ژوزه در چند مورد دچار اشتباه شد که مهمترين آن تغيير مداوم ترکيب تيم بود، مخصوصا در بازيهاي رسمي و مهم که سه امتياز ارزشمند داشتند.
اشتباه ديگر ژوزه اين بود که نمي توانست با بازيکنان ارتباط درستي برقرار کند و از نظر روانشناسي بسيار ضعيف بود و با بازي ندادن به چند بازيکن خوب، مثل کاظمي، انصاري فرد، پولاري و گردان، باعث شد اين بازيکنان سرخورده شوند و بازي شان کيفيت سال قبل شان را نداشته باشد.
وي بيان کرد: پرسپوليس در نيم فصل دوم نياز به هافبک دفاعي دارد، زيرا با نبود هافبک دفاعي سازمانبندي تيم از دست مي رود و در يک جلسه اي که کميته فني باشگاه داشت، قرار بر اين بود که چند بازيکن را تغيير دهند و غير از حقيقتي در وسط زمين، نياز به بازيکن دارد تا ايرادات وسط ميدان و گلزني شان را برطرف کنند./با
برچسب ها: آشتیانی ، تیم ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار