آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان، تاکید کرد: توفیقات شما برای ما و همه ملت ایران اسباب خوشحالی است و امیدواریم روز به روز شاهد توفیقات بیشتر شما باشیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، وي با بیان این که ورزش و ورزشکاران از قدیم الایام در کشور ما مورد احترام بوده اند، اظهار کرد: علت عمده آن هم این بود که ورزشکاران نمونه هایی از اخلاق بودند و مردم آنها را به جوانمردی، فتوت و حمایت از مظلوم می شناختند.
وي افزود: اگر در محله یک شروری پیدا می شد و قصد سوئی به کسی داشت ورزشکار محل سینه خود را سپر می کرد و جلوی او می ایستاد و آنها نیز از پهلوانان نامی حساب می بردند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که ورزشکاران سابق اسوه تواضع بودند و امیدوارم این سنت در ورزشکاران جدید نیز باشد، به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام استناد کرده و گفتند: ایشان تاکید می کنند شجاع ترین و قوی ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند، این حدیث هم ارزش ورزش را بیان می کند و هم ارزش والاتر و مهم تر از ورزش را بیان می کند که ورزشکار باید متصف به آن باشد.
وي گفت: وقتی تخلفی از یک ورزشکار می شنویم نگران می شویم، ورزشکاران باید روحیه اخلاقی و پهلوانی را در خود تقویت کنند و امیدواریم شاهد افتخار آفرینی شما در میادین ورزشی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میادین ورزشی باشیم./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.