استفاده از ترکیبات دارویی مناسب می تواند با کاهش غدد چربی و باز نمودن مجرای خروج چربی اثرات خوبی از جمله درمان قطعی آکنه و یا کاهش شدت آن داشته باشد.

پروانه ساکت، عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از شایع ترین بیماری های پوستی جوش غرور جوانی یا آکنه بوده که از سنین جوانی تا سنین بالاتر ادامه دارد.

وی در ادامه  افزود: درمان هایی که برای این ضایعات وجود دارد شامل شست و شوی مرتب با صابون های کاهش دهنده چربی، محلول های پاک کننده، آنتی بیوتیک های موضعی و داروهایی که ضایعات سرسیاه و سرسفید را کاهش می دهد مناسب بوده به طوریکه آنتی بيوتیک های خوراکی با خاصیت ضد التهابی که دارند باعث فروکش کردن آکنه ها می شوند.

وی با بیان اینکه استرس، اختلافات هورمونی و استفاده از بعضی از مواد غذایی را از عوامل جهت افزایش شدت آکنه دانست اشاره کرد و گفت: در برخی موارد هم مصرف زیاد چربی و شکلات می تواند شدت آن را افزایش داده و همچنین مصرف غذاهای کم چرب و ماهی می تواند در کاهش شدت آکنه موثر باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بهترین راه جهت بهبود جای ضایعات آکنه استفاده از لیزرهای ساخته شده است كه در ایران هم موجود و قابل استفاده بوده که هیچ گونه عوارضی برای بیماران نخواهد داشت.

وی میکرو درام، پیلینگ، درمارولر و تزریق ژل در زیر نواحی فرو رفته را از روش های دیگر بهبود ضایعات آکنه خواند و افزود: روش پانچ نیز یکی از روش های تکمیلی بوده که چند روش هم زمان اجرا می شود تا تاثیر مناسب داشته باشد بنابراین انتخاب هر کدام از این روش ها برای بیماران باید توسط متخصصین پوست انجام  گیرد تا ایجاد اتلاف وقت و هزینه وعوارض برای بيمار نکند./ح

برچسب ها: آکنه ، درمان ، غددچربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار