عصر امروز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بیمه،‌ حقوق شهروندی بیمه‌گذاران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ خدابخشی قاضی دادگستری عصر امروز در  نشست هم‌اندیشی درباره حق شهروندی بیمه‌گذاران اظهار داشت: قانون بیمه از سال 87 اجرایی شده و اکنون دوره آزمایشی آن رو به اتمام است و با توجه به این موضوع مردم انتظار دارند نواقص قانونی آن سریعتر برطرف شود.

این قاضی دادگستری ادامه داد:‌هنوز مردم نمی‌دانند که برای مطرح کردن دعاوی خود باید به چه مراجع قضایی مراجعه کنند از همین رو آگاهی لازم برای مردم نسبت به این موضوعات بايد ایجاد شود.

در ادامه نشست رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی درباره ضعف‌های تبلیغاتی برخی شرکت‌های بیمه که عناوین فریبنده را مطرح می‌کنند، گفت:‌ در بیمه حسن نیت در دو طرف در نظر گرفته می‌‌شود و هر دو طرف باید مسائل را به روشنی بیان کنند؛ برهمین اساس اگر شرکت‌ها از عناوین فریبنده استفاده کنند با آنها برخورد خواهد شد.

میرقاسمی مدیر حقوقی بیمه مرکزی در ادامه این نشست درباره تبلیغات گمراه‌کننده شرکت‌های بیمه‌ای اظهار داشت:‌ در تبلیغات آن شرکت‌های بیمه‌ای باید مجوز لازم را از بیمه مرکزی دریافت کنند و اگر در این تبلیغات عناوین گمراه کننده مطرح شده باشد حتما بیمه مرکزی با آنها برخورد خواهد کرد.

همچنين حجاریان رئیس سندیکای بیمه‌گران درباره اقدامات سندیکا در خصوص تبلیغات گمراه‌کننده دلالان فروش بیمه تصریح کرد: اخیرا تمهیداتی در نظر گرفته شده که پروانه نمایندگی‌ها را دولت صادر می‌کند از همین رو مسئولیت برخورد با متخلفان بر عهده دولت خواهد بود ولی سندیکا با استفاده از اصول اخلاقی به دنبال اصلاح فرهنگ تخلف و ایجاد خودکنترلی است.

وی ادامه داد: دولت براساس قانون اساسی باید آموزش همگانی در خصوص بیمه را که از موارد حقوق شهروندی است ایجاد کند و قوه قضاییه همچنین با ایجاد تدابیر لازم زمینه تخلفات مکرر برخی نمایندگی‌های بیمه را از بین ببرد.

در ادامه احمد رفیعی درباره فرایندهای حل اختلاف بیمه‌ای اظهار داشت: بیمه‌ها باید از جنبه دولتی خارج شوند و به مردم حق انتخاب داده شود و برای بیمه‌گذارها قدرت چانه‌زنی ایجاد شود و همچنین نظارت‌های صنفی باید تقویت شود.

احمد رفیعی استاد دانشگاه درباره مدیریت برنامه‌ریزی در بیمه اظهار داشت: وظیفه اصلی بیمه مرکزی حمایت از حقوق بیمه‌شده و بیمه‌گذار است و در این زمینه مقررات تدوین شده باید بازنگری شود.

در پایان این نشست مصدق مدیر طرح و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره نرخ‌های متفاوت بیمه گفت: نرخ‌های متفاوت بیمه به نوع خدمات بر‌می‌گردد و حجم خدمات باعث می‌شود که نرخ بیمه برای بیمه‌گذاران متفاوت باشد. 

مصدق مدیر طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنين گفت:‌ کسانی که برای نمایندگی‌ها انتخاب می‌شوند باید صلاحیت جذب را داشته باشند از همین رو تدابیر لازم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

انتهاي خبر/

 

برچسب ها: بخشی ، قاضی ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار