بخشي از كتاب "زن آقا" اداي دين به زنان ايراني و استقامت آن ها اختصاص دارد.

علي ميري نويسنده كتاب "زن آقا" در خصوص موضوع و محتواي آن در گفتگو به خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: "زن آقا" از 108 داستان كوتاه تشكيل شده كه با هدف و نگاهي خاص به مرگ و عناصر اجتماعي مي پردازد.
وي افزود: سعي شده در كتاب "زن آقا" نگاه به مرگ نگاهي تراژدي و كمدي باشد تا بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
اين نويسنده در خصوص بخش دوم كتاب خود اظهار داشت: همانطور كه از نام كتاب "زن آقا" پيداست قسمت دوم اين كتاب به استقامت زنان ايراني دهه 30 و 40 اختصاص دارد.
وي ادامه داد: در آن سال ها كسي به خاطره نويسي نمي‌پرداخته و اين امر براي اقشار جامعه سالهاي 1330 تا 1340 معنايي را در بر نداشته است.
ميري تصريح كرد: كتاب "زن ‌آقا" را براي اداي دين به مقام زنان ايراني آن سال ها نوشتم و نگارش آن 4 سال زمان برده است.

*رمان هاي طولاني به دور از حوصله مخاطب است
نويسنده كتاب "زن آقا" در خصوص نگارش رمان هاي طولاني گفت: داستان هاي كوتاه با فضايي متفاوت انسان ها را به فكر فرو مي برد ولي رمان هاي طولاني گاهي حوصله مخاطب را از خواندن و پيگيري موضوع به نگارش در آ‌مده دور مي كند.
وي در خصوص استفاده از كلمات ساده گفت: امروزه بيان و نگارش كتاب هاي داستان و رمان ها به زباني ساده و قابل درك براي مردم و خوانندگان آن است ولي به راحتي به كل قصه پي نخواهند برد.
ميري با اشاره به فوايد اينگونه نگارش ها گفت: نگارش "زن آقا" نقدهاي عجيب و غريبي را به همراه خواهد داشت كه براي من نويسنده نشان و شيوه جديدي براي نگارش كتابهاي ديگر خواهد بود.
وي ادامه داد: در حال حاضر به نگارش داستان هاي طولاني تري مشغول هستم ولي در كنار آن جلد دوم  كتاب زن آقا را نيز تا چند سال ديگر به نگارش در خواهم آورد.
گفتني است، "زن آقا" در 1500 نسخه از سوي انتشارات البرز روانه بازار شده است./ي2
برچسب ها: میری ، نویسنده ، کتاب ، زن آقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار